بهترین غذاهای خیابانی متعلق به چه کشورهاییست؟

به گزارش راه ساری، مهم نیست در قلب پاریس باشید یا در خیابان های پاتایا، در حال قدم زدن در کوچه پس کوچه های استانبول باشید یا که در حال آب تنی در سواحل سری لانکا؛ بی شک شکم گردی در میان غرفه غذاهای خیابانی از لذت بخش ترین تجربیاتی است که هم شکم شما را مسرور می نماید و هم جیبتان را! غذاهای خیابانی طعم لذیذی از غذاهای هر فرهنگ و کشوری را به زیر زبان شما آورده و به عنوان نمادی از آن شهر یا کشور پنجره ای به سمت فرهنگ و مردمان آن سرزمین به روی چشمان شما می گشاید.

بهترین غذاهای خیابانی متعلق به چه کشورهاییست؟

غذاهایی خوش آب و رنگ که محبوبیت خاصی به خصوص در میان گردشگران و کوله گردها داشته و دست فروشان خیابانی و فروشنده ها داخل گاری ها، چرخ دستی ها و یا غرفه هایی کوچک غذای مربوط به کشور خود را با قیمت هایی ارزان به فروش می رسانند. همراه خبرنگاران سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا بفهمید بهترین غذاهای خیابانی متعلق به چه کشورهاییست!

مرغ تند و تیز جامائیکایی | Jerk Chicken

جامائیکا مقصدی ایده آل برای خوردن بهترین غذاهای خیابانی جهان! وقتی صحبت از غذاهای خیابانی جامائیکا می گردد، بدون شک مرغ تند و تیز با طعمی بی نظیر و جدید شما را وسوسه خواهد نمود و اگر در طول سفر آن را از دست بدهید انگار هیچ چیزی تجربه نکرده اید! هر کدام از دست فروشان این کشور، این مرغ لذیذ را با روش منحصر به فرد خود طبخ می نمایند. دست فروشان تکه های مرغ را در مخلوطی از موادی همچون سبزی معطر، پیاز، روغن، سرکه، آبلیمو، انواع ادویه و سیر تازه به مدت یک شبانه روز خوابانده و سپس بر روی چوب های هیزمی آن را کباب می نمایند تا طعم و مزه زغال چوب دودی به خورد مرغ رفته و گردشگران را بیش از پیش شیفته خود کند!

خینکالی در تفلیس | Khinkali

خینکالی پراشکی شکم پری که به وفور در میان غذاهای خیابانی گرجستان به خصوص تفلیس آن را می توانید ببینید و با ظاهری ساده، طعم و مزه ای بی نظیر دارد. خمیری بقچه مانند که داخل آن را با گوشت بره، پیاز، سیر، جعفری و قارچ پر کرده و آن را طبخ می نمایند البته کسانی که گیاهخوارند و یا علاقه ای به گوشت ندارند سیب زمینی را جایگزین گوشت می نمایند. یکی از نشانه های خوب بودن خینکالی و مهارت آشپز آن تعداد چین های بر روی پیراشکی است!

بان می در ویتنام | Banh Mi

ویتنام کشوری مملوء از جاذبه های طبیعی است که اشتهای شما را به شدت باز می نماید! بان می از بهترین غذاهای خیابانی است که در تمام کوچه پس کوچه های این کشور به خصوص در خیابان سایگون با طعمی لذیذ وجود دارد. این نان ساندویچی که شما را با مزه جدید آشنا می نماید، اصولا با موادی همچون گوشت، مرغ، ترشی، یا مخلوطی از سبزیجات همچون خیار ورقه شده با سسی سبک و خوشمزه پر می نمایند.

سیمیت در ترکیه | Simit bread

نمی توان در خیابان های ترکیه قدم زد و از کنار دست فروشان سیمیت به راحتی گذر کرد! سیمیت در واقع از بهترین غذاهای خیابانی است که نمی توان در سفر به ترکیه از آن چشم پوشی کرد و معمولا در وعده صبحانه و یا عصرانه به همراه چای و قهوه خورده می گردد. نانی تازه که به کنجد بسیاری آغشته شده و پخته و برشته شده است و طعمی بی نظیر از شیرینی سبک و تازگی نان را به زیر زبان شما می آورد.

سوپلی در رم | Supplì

بی شک شکم گردی در میان رستوران های رم برای شما گران تمام خواهد شد و می توانید با صرف غذا در غرفه های غذاهای خیابانی تا حد بسیاری هزینه های خورد و خوراک خود را پایین بیاورید! سوپلی از لذیذ ترین غذاهای خیابانی که آن را در نوع اصلی خود و با طعمی منحصر به فرد تنها در میان دست فروشان خیابانی این کشور خواهید دید. توپ های برنجی سرخ شده که درون آنها توپ پنیر مازورلایی کوچیکتر و تکه های مرغ قرار گرفته و طعمی خوشمزه به این غذا داده است.

خوراک تاجینه در مراکش | Tajine

مراکش کشور ادویه و بوها و طعم های فوق العاده است و دور از ذهن نیست که غذاهای خیابانی این کشور که معرف فرهنگ مردمان بومی این کشور است؛ شما را مدهوش خود نکند! تاجینه از لذیذ ترین خوراک هاییست که فروشندگان آن را ساعتهای طولانی درون ظرف سفالی قرار داده و بر روی زغال می پزند. داخل این خوراک موادی چون گوشت گوساله، مرغ یا بیف گوسفندی، انواع سبزیجات و پیاز و سیر به همراه ادویه های مختلف و گیاهان طعم دهنده ریخته شده و عطر و بویی بی نظیر را به شما هدیه می دهد. این خوراک را عموما به همراه نان برای شما سرو می نمایند.

پورک ساتای در بانکوک | Pork satay

شاید تصور کنید بانکوک فقط غذاهایی را دارد که امکان دارد به مذاق شما خوش نیاید! اما در کشور تایلند در غرفه های خیابانی غذاهای لذیذ و خوش آب و رنگی هم وجود دارد که مطابق سلیقه شما باشد. پورک ساتای نوعی گوشت خوک ورقه ای شده که در تایلند و به خصوص بانکوک در میان گردشگران محبوبیت خاصی دارد. ورقه های نازک از گوشت خوک را در شیر نارگیل، زردچوبه، و انواع ادویه ها و طعم دهنده چندین ساعت خوابانده و سپس آن را بر روی زغال گریل می نمایند. در بعضی از غرفه های غذاهای خیابانی بانکوک این بیف خوشمزه را به همراه سالاد خیارشور با سس شیرین و تند بادام زمینی سرو می گردد.

همراه مجله خبرنگاران باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، اماکن دیدنی، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها،شهرها و کشورهای مختلف و هر آنچه در جهانی گردشگری می گذرد تکمیل کرده تا با آگاهی کامل سفری لذت بخش و آسوده را تجربه نمایید.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: سفرمی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6709

به "بهترین غذاهای خیابانی متعلق به چه کشورهاییست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای خیابانی متعلق به چه کشورهاییست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید