دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، شبکه سی ان ان از کنترل حزب دموکرات آمریکا بر مجلس نمایندگان این کشور در پی انتخابات میان دوره ای روز گذشته اطلاع داد.

دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

نانسی پلوسی رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان نیز پیروزی حزب خود در انتخابات را خاطرنشان کرد.

آسوشیتدپرس نیز خاطرنشان کرد که از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346کرسی معین شده است که 178کرسی متعلق به دموکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 39.8درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 38.6درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب نموده اند.

موفقیت جمهوریخواهان در سنا

هر چند دموکرات ها توانستند کرسی های مجلس نمانیدگان آمریکا را تصاحب نمایند اما در سنا این جمهوریخواهان بودند که توانستند کرسی ها خود را حفظ نمایند.

بر اساس نتایج بدست آمده، دموکرات ها در انتخابات میاندوره ای روزسه شنبه کرسی های بیشتری را در سنا از دست دادندو ایالت های فلوریدا و تگزاس شاهد رقابت نزدیک دو حزب عمده در انتخابات میان دوره ای آمریکا بودند.

در ایالت فلوریدا نامزدهای جمهوریخواه برای فرمانداری و سنا در رقابتی شانه به شانه رقبای دموکرات خود را پشت سرگذاشتند. در تگزاس نیز سناتور جمهوری خواه تد کروز با اختلاف کمی از رقیب دمکرات خود یعنی بتو آروررک اکثریت آراء را کسب کرد. در یکی از حساس ترین رقابت ها در این زمینه در ایالت ایندیانا، سناتور دموکرات جو دانالی از رقیب جمهوری خواه خود بازنده شد.

در همین حال، سناتور دموکرات جو منشن در ایالت ویرجینیای غربی به پیروزی رسیده است و کرسی خود را حفظ نموده است.

به گزارش فاکس نیوز در حدود 38 میلیون رای دهنده پیش از موعد رای گیری در روز سه شنبه رای خود را ارسال نموده اند که نسبت به انتخابات میان دوره ای در سال 2014 یعنی بیش از 27 میلیون رای دهنده،10 میلیون افزایش داشته است.

در این انتخابات رای دهندگان برای مشخص 435 نمایندگان مجلس نمایندگان،35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا و 36 فرماندار ایالتی از 50 فرماندار کشور به پای صندوق های رای رفتند.

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا هر دو سال یکبار برگزار می گردد که یکبار آن با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان می گردد و دوره دیگر در میانه دوره چهار ساله رئیس جمهوری برگزار می گردد که به آن انتخابات میان دوره ای می گویند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 638

به "دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید