دولت بولیوی از مخالفان خواست تا به خشونت ها خاتمه دهند

به گزارش راه ساری، معاون رئیس جمهوری بولیوی از مخالفان دولت خواست به درخواست های خود برای دعوت معترضان به خشونت انتها دهند.

دولت بولیوی از مخالفان خواست تا به خشونت ها خاتمه دهند

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، آلوارو گارسیا لینرا توضیح داد: اکنون مهمترین موضوع این است که عواملی که در انتخابات شکست خورده اند، به درخواست های خود از مردم برای اعمال خشونت انتها دهند. مخالفان نباید دیگر از حامیان خود بخواهند دست به تخریب و آسیب رساندن به اموال عمومی بزنند.

وی اضافه کرد: در تاریخ بولیوی مردم نسبت به یکسری مسائل معترض بوده اند و چالش هایی نیز به واسطه این اعتراض ها ایجاد شده اما هرگز کارزاری برای بی توجهی نسبت به رای مردم ایجاد نشده بود که در نهایت منجر به آتش زدن اموال عمومی، خانه ها و ایجاد رعب و وحشت گردد.

معاون رئیس جمهوری بولیوی همچنین نسبت به کشته شدن دو نفر در منطقه مونترو به دنبال تشدید خشونت ها از سوی مخالفان ابراز تاسف کرد.

این اظهارات لینرا در حالی مطرح شده که اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی که در انتخابات اخیر این کشور بار دیگر پیروز شد، روز گذشته (آدینه) از تمامی گروهها و مردم خواست تا زمان تکمیل بازبینی نتایج انتخابات توسط سازمان کشورهای قاره آمریکا شکیبا باشند و دست به اقدامات خشونت آمیز نزنند.

از سوی دیگر رسانه های غربی گزارش دادند که مخالفان مورالس همچنان بر موضع خود در تداوم اعتراض ها خیابانی تاکید دارند و همچنان از رئیس جمهوری این کشور می خواهند که استعفا کند.

دولت بولیوی اعلام نموده که روند بازرسی نمایندگان سازمان کشورهای قاره آمریکا بر نتایج نهایی انتخابات رئاست جمهوری شروع شده و حدود دو هفته به طول می انجامد.

با این حال مخالفان همچنان بر ادامه عتراض های خیابانی تاکید دارند.

در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در گزارشی بیان کرد: آمریکا با استفاده از سازمان کشورهای قاره آمریکا به عنوان ابزاری برای نامشروع نشان دادن ریاست جمهوری اوو مورالس در بولیوی است.

دولت آمریکا روز گذشته از بولیوی خواست با سازمان کشورهای قاره آمریکا برای تضمین آنچه برگزاری یک انتخابات شفاف و قابل اعتماد توصیف کرد، همکاری کند.

در این راستا اسپوتنیک در این گزارش به نقل از پاتریسیو زامورانو تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین توضیح داد: سازمان کشورهای قاره آمریکا به ابزاری برای واشنگتن در کنار زدن اوو مورالس از قدرت تبدیل شده است.

نتایج نهایی انتخابات بولیوی نشان داده که مورالس 47.08 آرا و کارلوس مسا رقیب وی 36.51 درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس توانست اختلاف 10 درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

اوو مورالس 60 ساله برای حدود 13 سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی فعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه مالی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات مالی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی شده است.،ایسنا

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6332

به "دولت بولیوی از مخالفان خواست تا به خشونت ها خاتمه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بولیوی از مخالفان خواست تا به خشونت ها خاتمه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید