دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار ماکو

به گزارش راه ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با فرماندار ماکو دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار ماکو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری در این دیدار گفت: فرمانداری ماکو در ابعاد مختلف و در زمینه های مرمتی و حفاظتی آثار تاریخی در کنار ما بوده و این بسیار ارزشمند است.

او با اشاره به عملیات مرمت کاخ موزه باغچه جوق توضیح داد: سامان دهی و مرمت بنیادی کاخ موزه سردار ماکو که امروز به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است بایستی هرچه زودتر به اتمام برسد تا بخشی از گردشگری ماکو دچار نقصان نشود.

وی با اشاره به مسائل بافت تاریخی ماکو گفت: ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که دارای بافت باارزش تاریخی است و به جهت حفاظت و معرفی این بافت ارزشمند باید طرح های حفاظتی توسط مشاوران طراحی شده و با حضور مشاور طرح و فرمانداری و اداره کل و سایر دستگاه های مرتبط با تاکید بر اهمیت حفاظت بافت های تاریخی در سیما و منظر شهرها اقدامات اساسی صورت گیرد.

او اضافه نمود:با اشاره به تعدد کارگاه های مرمتی شهرستان ماکو و تکثر آثار و ابنیه تاریخی و اعتبار مصوب و تخصیصی کمیته برنامه ریزی ماکو در سال 97، انتظار داریم سال جاری فرماندار حمایت خود را از میراث فرهنگی بیشتر از پیش داشته باشد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4612

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با فرماندار ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید