دیپلمات روس: واشنگتن هنوز واقعیت های کرونا را درک نکرده است

به گزارش راه ساری، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی گفت که برنامه واشنگتن درباره در اختیار دریافت سهم بازار روسیه در زمینه انرژی هسته ای عجیب بوده و نشان می دهد آمریکا هنوز واقعیت های پسا کرونا را درک نکرده است.

دیپلمات روس: واشنگتن هنوز واقعیت های کرونا را درک نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، گفت که برنامه واشنگتن برای در اختیار دریافت سهم بازار روسیه در زمینه فناوری های هسته ای عجیب بوده و نشان می دهد که آمریکا هنوز از واقعیت های جدیدی که ویروس کرونا ایجاد نموده آگاه نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات روس در ادامه گفت: از دیدگاه سیاسی، بیان چنین موضوعاتی دست کم عجیب به نظر می رسد و نشان می دهد که نمایندگان بخش انرژی آمریکا هنوز واقعیت جدید پدیدار شده در سایه شیوع ویروس کرونا را درک ننموده و معتقدم که به جای رقابت شدید باید خواهان همکاری باشند.

اولیانوف همچنین گفت معتقد است که برای آمریکا رقابت با روسیه در زمینه انرژی هسته ای سخت خواهد بود.

وزارت انرژی آمریکا چند روز پیش راهبرد جدید خود را منتشر نموده که طی آن مدعی شده یکی از اصلی ترین وظایفش اخراج روسیه و چین از بازارهای بین المللی انرژی و فناوری هسته ای است.

همچنین، واشنگتن از قصد خود برای ایجاد مانع در همکاری مسکو و پکن با کشورهای شرق اروپا و آفریقایی در این زمینه خبر داده است.

چین نیز به راهبرد جدید آمریکا در زمینه بازار بین المللی انرژی هسته ای واکنش نشان داده است.

جنگ شائونگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز آدینه در همین زمینه گفت که آمریکا کوشش می نماید تا از همکاری بین المللی در زمینه انرژی هسته ای به عنوان ابزاری ژئوپلتیکی استفاده کند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8817

به "دیپلمات روس: واشنگتن هنوز واقعیت های کرونا را درک نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: واشنگتن هنوز واقعیت های کرونا را درک نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید