رئیس فدراسیون هندبال: اگر بدهی داشتیم مربی خارجی نمی گرفتیم، هنوز در دو مورد توافق نکرده ایم

به گزارش راه ساری، علیرضا پاکدل می گوید برای قطعی شدن گزینه سرمربی گری تیم ملی دو موضوع هنوز نهایی نشده است که یکی اقتصادی و دیگری غیر اقتصادی است.

رئیس فدراسیون هندبال: اگر بدهی داشتیم مربی خارجی نمی گرفتیم، هنوز در دو مورد توافق نکرده ایم

رییس فدراسیون هندبال در مورد پیگیری لیگ برتر هندبال در روزهای اوج کرونا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خداراشکر ما در این مرحله هیچ گونه تست مثبتی بین عوامل اجرایی و بازیکنان نداشتیم. این منفی بودن تست ها نشان دهنده این است که پروتکل هایی که ما نوشتیم، از سوی مسئولان و باشگاه ها به خوبی اجرا و نظارت شده است. با رعایت پروتکل ها توانستیم با وجود شرایط خاص کرونا در کشور مرحله سوم لیگ را هم بدون هیچ مشکل و معضلی برگزار کنیم.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه در مورد میزبانی شیراز و مسائل موجود برای میزبانی مسابقات جوانان آسیا گفت: قاعدتا این میزبانی را به شیراز دادیم تا شرایط میزبانی شیراز را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بسنجیم. باید بحث عوامل انسانی و زیرساخت ها مثل سالن، هتل و .. را می آزمودیم. موارد خوبی را مشاهده و به آن رسیدیم. مسائل ریزی وجود داشت که به آن توجه نشده بود. البته شرایط برای لیگ داخلی خوب بود اما برای میزبانی شیراز که باید استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم مسائلی وجود داشت.

وی اضافه نمود: بلافاصله با مقامات استان فارس جلساتی را برگزار کردیم و خیلی از مدیران دستگاه های اجرایی را پای کار آوردیم. فردا هم جلسه ای در استانداری فارس با اعضای ستاد برگزاری مسابقات، مدیر کل ورزش استان و معاون سیاسی امنیتی و ... برگزار حاضر خواهد شد تا شرایط را آنالیز کنیم. برای رفع مسائل هم مهلت چند روزه خواستند. البته موارد درشت نیست اما خداراشکر ما با برگزاری مسابقات به هدف خود رسیدیم و با تعیین شدن ایرادات کار، در زمان باقی مانده برای رفع آن ها برنامه ریزی می کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مذاکره با سرمربی خارجی به کجا رسید گفت: در حال صحبت هستیم. در برخی موضوعات هنوز به نتیجه نرسیده ایم و در حال گفتگو هستیم. همه موارد نهایی شده و تنها دو موضوع مانده که اگر در این دو هم به جمع بندی برسد به امید خدا تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

پاکدل در مورد مواردی که با گزینه سرمربی گیری تیم ملی نهایی نشده است گفت: یکی مسئله اقتصادی و دیگری غیر اقتصادی است که باید ان شاءالله به نتیجه نهایی برسیم.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: از طرف جامعه هندبال نقد می گردد که هندبال احتیاج به مربی عظیم دارد چون بازیکنان عظیمی دارد اما از سوی دیگر مسائل اقتصادی را مطرح می نمایند. چند ماهی است که اعلام کردم در 20 ماهی که مسئولیت فدراسیون هندبال را بر عهده داشتم بدهی های سنگین فدراسیون را رفع کردم و امروز تمامی اعداد سنگین را صفر کردیم. این یک اتفاق عظیم است اگر بدهی ها را پرداخت نمی کردیم امکان نداشت روی سرمربی خارجی برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه نمود: در کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که هندبال ما به سرمربی خارجی احتیاج دارد. ما در بحث مربیگری علی رغم مربیان خوب داخلی که داریم احتیاج داریم که یک مربی خوب و با دانش خارجی داشته باشیم تا به اندوخته مربیان اضافه کند. یک کلاس آموزشی برای هندبالمان باشد و تیم ملی عظیمسالان را هم راهنمایی کند. همه هدف من هم همین است. بارها هم گفتم اگر مربی درجه یک و خوب نتوانیم بیاوریم با همان مربی داخلی کار را ادامه می دهیم.

رییس فدراسیون هندبال اضافه نمود: همه فدراسیون ها مسائل اقتصادی دارند، وقتی سال گذشته ما تیم ها را با ارز 11 هزار تومان اعزام کردیم و اکنون دلار 25 تا 26 هزار تومان است و اعتبارات فدراسیون ها هم تغییر نکرده قطعا مسائلی وجود دارد اما ما از طرفی باید احتیاج سنجی کنیم مهم و مهمتر را تعیین کنیم تا هندبال را به نقطه ای برسانیم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13346

به "رئیس فدراسیون هندبال: اگر بدهی داشتیم مربی خارجی نمی گرفتیم، هنوز در دو مورد توافق نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون هندبال: اگر بدهی داشتیم مربی خارجی نمی گرفتیم، هنوز در دو مورد توافق نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید