راهنمای حمل و نقل در چین

به گزارش راه ساری، آشنایی با سیستم حمل و نقل در چین

چین جز کشورهای بزرگ و پیشرفته جهان محسوب می گردد و همین خود دلیلی است که سیستم حمل و نقل وسیعی هم داشته باشد. کسانی که به با تور چین یا شخصا به این کشور سفر می نمایند لازم دارند تا اطلاعاتی را در مورد شبکه حمل و نقل چین داشته باشند تا در طول مدت زمانی که در سفر هستند دچار سردرگمی نشوند. مسافران این کشور می توانند از انواع وسایل نقلیه نظیر هواپیما، قطار، تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده نمایند و سفرهای درون شهری یا برون شهری داشته باشند. البته ناگفته نماند که برای سفرهای دریایی کشتی های کروز هم هستند تا مسافران از آن ها برای حمل و نقل استفاده نمایند. به منظور آشنایی بهتر و کاملتر در ادامه با همراه باشید.

راهنمای حمل و نقل در چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

هواپیما، سریع ترین سیستم حمل و نقل در چین

یکی از سریع ترین سیستم های حمل و نقل در چین برای سفرهای بین المللی را داخلی کشور هواپیما است. شما با خرید بلیط هواپیما می توانید در زمانتان صرفه جویی چشمگیری داشته باشد و همچنین انرژی بدنتان هم الی در راستاهای طولانی از دست نمی رود. در حال حاضر 12 فرودگاه بین المللی در چین وجود دارد که می توانید برای سفرهای درون شهری خودتان از آن ها بهره ببرید. به غیر از پروازهای بین المللی پروازهای داخلی متعددی هم برای سفرهای داخلی مسافران فراهم آورده شده است.

قطار گزینه ای مناسب برای سفرهای سریع

در سال 2014 چین با بیش از 16 هزار کیلومتر شبکه ریلی توانست عنوان بزرگترین شبکه ریلی دنیا را برای خود کسب کند. در این کشور از بین 34 استان حدود 28 استان دارای شبکه های ریلی هستند. قطار یکی گزینه های عالی در سیستم حمل و نقل چین محصوب می شود. برای سفر با قطار بهتر است از قطارهای سریع السیر که برای تشخیص آن ها باید دنبال خطوط G، D و C باشید. سرعت متوسط این قطارها 250 کیلومتر در ساعت یا حتی بالاتر هم می باشد. اکثر شهرهای توریستی از قبیل پکن، شانگهای، ژیان، لویانگ، گیلین، چنگدو، هوانگشان، سوژو، هانگژو، گویانگ، گوانگژو و موارد بیشتر دارای قطارهای سریع هستند.

به منظور تهیه بلیط قطارهای سریع السیر می توانید قطارهایی با پیشوند D یا G و قطهار معمولی با پیشوند T یا Z را به صورت آنلاین خریداری نمایید. در این کشور نیز افرادی که فاقد کارت شناسایی چینی هستند، مجبورند قبل از حرکت قطار، بلیت خود را از دفاتر فروش بلیت تهیه نمایند و امکان خرید آنلاین منتفی می شود.

مترو، برای سفرهای سریع درون شهری

بعد از قطار، قدرتمندترین سیستم حمل و نقل در چین مترو است. با توجه به این هزینه پرداختی برای مترو به نسبت دیگر سیستم های حمل و نقل در این کشور کمتر است متقاضیان زیادی دارد پس اگر خواستید سوار متروهای چین شوید پیشنهاد می کنیم که بسیار شکیبا باشید. در حال حاضر مسافران می توانند از مترو در بیش از 25 شهر چین از جمله پکن، شانگهای، ژیان، چنگدو، هنگ کنگ، گوانگژو، سوژو، هانگژو، چونگ کینگ، کونمینگ، ووهان، چانگشا، نانجینگ، ژنگژو، هاربین، دالیان، تیانجین، شنیانگ و موارد دیگر استفاده نمایند.

در میان تمامی شهرهایی که در بالا گفته شد، شهر شانگهای با داشتن 14 راستا ریلی مختلف و مجموع 567 کیلومتر راه آهن یکی از طولانی ترین شبکه های ریلی شهری را دارا می باشد. ناگفته نماند شهر پکن هم با داشتن 18 راستا اما 527 کیلومتر صندلی دوم را در را از آن خود نموده است. با استفاده از ایستگاه های مترو می توانید در نقطه نقطه شهر سفر نموده و حتی تا دم در فرودگاه ها نیز بروید.

سیستم حمل و نقل تراموا در چین

در سال 1908 سیستم تراموا در شهر شانگهای چین شروع به کار کرد. در ابتدا این وسیله با سیستم الکتریکی چرخ های فولادی حرکت می کرد. در سال 2010 نوع جدیدی از تراموا در پارک فوق پیشرفته ژانجیانگ شروع به کار کرد.

کروز سواری در راستاهای آبی چین

همانطور که در بالا هم گفتیم در راستاهای آبی چین کروزسواری هم وارد سیستم حمل و نقل چین می شود. این شهر بیش از 5800 رودخانه با مجموع طولی به اندازه 400 هزار کیلومتر دارا می باشد. چین با دارا بودن 110 هزار کیلومتر رودخانه، دریاچه و کانال آبی و نهرهای قابل حمل و نقل بیشتری راستا آبی کل دنیا را دارا می باشد. رودخانه یانگ تسه، زرد، مروارید، ژیجیانگ، هوانگپو و کانال پکن از مهمترین راستاهای آبی چین هستند. قایقرانی کروز در امتداد رودخانه ها نه تنها وسیله حمل و نقل محسوب می شود، بلکه راهی برای به آرامش رسیدن و لذت بردن از طبیعت چین هم شناخته می شوند.

تاکسی گزینه ای عالی برای سفرهای درون شهری

تاکسی! راحترین گزینه برای حمل و نقل در چین و دیگر کشورهای دنیا می باشد. کرایه تاکسی در شهرهای چین به نسبت دیگر کشورها به صرفه است و می ارزد که شما خیلی راحت سفرهای درون شهریتان را انجام دهید. توجه داشته باشید که رانندگان تاکسی در چین فقط زبان چینی بلند و در صورتی که شما خواستید به یک مقصد معین بروید آدرس مقصد را به راننده نشان دهید. در صورتی که فراموش کردید، می توانید به شماره تلفنی که در پشت تاکسی نوشته شده زنگ بزنید تا شما را راهنمایی نمایند، البته فقط به زبان انگلیسی پاسخ شما را خواهند داد و بعد مقصد شما را به زبان چینی به راننده اطلاع می دهند.

دوچرخه گزینه از ارزان برای حمل و نقل در چین

دوچرخه سواری در خیابان های شلوغ و پر ترافیک شهرهای چین شاید بتواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی در بین تمامی سیستم های حمل و نقل در چین به شمار بیاید.شما برای خرید دوچرخه می توانید به ایستگاه مترو Baoshan بروید و با پرداخت 300 یوان یک دوچرخه عالی برای خودتان بخرید. در بخش مسکونی منطقه قدیمی شانگهای و خیابان Suzhou Creek نیز می توانید دوچرخه تهیه کنید.

آنچه ضروری است درباره دوچرخه سواری بدانید این است که در بسیاری از جاده های اصلی، تونل ها و پل های بین پودونگ و پوکسی ممنوع است.

برعکس ایران در این کشور ماشین های بزرگ حق نقدم بیشتری نسبت به دوچرخه سوارها دارند.

اگر هم خواستید از دوچرخه های الکترونیکی بهره ببرید باید حدود 1500 الی 2500 یوان پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که باتری این دوچرخه ها تنها برای 50 کیلومتر جوابگو است.

ریکشا سیستم حمل و نقل سنتی چین

اگر هم خواستید کمی با حال و هوای مردم چین و فرهنگ سنتی آن ها آشنا شوید، می توانید از ریکشا بهره ببرید. ریشکاها امروزه یک سه چرخه با راننده ای مسن و بازشسته است که مسئولیت راهنمایی این وسیله را بر عهده دارد. این گزینه روشی فوق العاده برای گشت و گذار در هوتانگ و آشنایی با فرهنگ قدیمی چین است.

حتما قبل از اینکه سوار ریکشا شوید با راننده سر قیمت به توافق برسید. در طول مدت زمانی که سوار ریکشا هستید راننده ها درباره تاریخ و فرهنگ هوتانگ، توضیحات مفصلی به شما م یدهند و بعضی از آن ها هم به زبان انگلیسی با شما صحبت خواهند کرد.

هزینه حمل و نقل در چین

هزینه بلیط تک سفره 2 یوان

هزینه بلیط ماهانه 120 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 10 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 2.30 یوان به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 35 یوان باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 6.50 یوان

کارت هوشمند

پیشنهاد می کنیم که حتما برای صرفه جویی در وقت و پولتان از کارت های هوشمند بهره ببرید. چرا از آن می توانید برای پرداخت هزینه ها مترو، اتوبوس، تاکسی، سوپرمارکت، رستوران، پارک، فروشگاه و … نیز بهره مند شوید. جالب است بدانید که در صورت استفاده از این کارت 50 درصد هم تخفیف شامل حالتان می شود. هنگام ترک شهر نیز می توانید کارت را به بعضی صندلی های مخصوص آن در ایستگاه های مترو، شرکت های اتوبوسرانی و شعب بانک سیتیک چاینا (China Citic Bank) برگردانید.

منبع: www.chinatravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2642

به "راهنمای حمل و نقل در چین" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای حمل و نقل در چین" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای حمل و نقل در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید