راهنمای دریافت ویزای چین

به گزارش راه ساری، شرایط دریافت ویزای چین

چین کشوری که در شرق قاره آسیا واقع است و پکن پایتخت آن می باشد. این کشور با توجه به جاذبه هایی که در خود جای داده، شرایط اقتصادی که دارد و همچنین دانشگاه های متعدد خود سالانه افراد زیادی هستند که قصد سفر به سمت آن را دارند. چین جز آن دسته از مقاصدی است که بنابر هر دلیلی که بخواهید به سمت آن سفر کنید می بایست ویزای مربوط به آن را دریافت کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره انواع ویزای چین و همچنین شرایط و مدارک لازم برای دریافت هر کدام اطلاعات لازم را خدمتتان را ارائه دهیم.

راهنمای دریافت ویزای چین

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای چین

  • کپی صفحات اول و همسر و فرزندان و توضیحات شناسنامه
  • دو قطعه عکس رنگی 6×4 تمام رخ با زمینه سفید (بدون عینک)
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه و 10 روز اعتبار
  • جهت دریافت ویزای این کشور افرادی که تاریخ صدور پاسپورت آنها از تاریخ اول ژانویه 2015 به بعد باشد بایستی پاسپورت قبلی خود را همراه داشته و به سفارت تحویل دهند، در صورتی که برای اولین بار پاسپورت دریافت کرده اند و یا پاسپورت قبلی آنها مفقود شده است، بایستی مراتب را به آژانس مربوطه و یا سفارت اعلام کنند. در غیر این صورت فرایند اخذ ویزا تا 2 ماه ممکن است به تعویق بیافتد.

آدرس سفارت چین

انواع ویزای چین

ویزای توریستی چین

برای ورود به چین می توان از تاریخ صدور تا قبل از تاریخ انقضای درج شده در ویزا (24 مانده به انتها اعتبار ویزا به وقت پکن) اقدام کرد. به طور معمول صدور هر یک از انواع ویزای چین به مدت چهار روز کاری طول می کشد. البته این فرایند برای ویزای اکسپرس (فوری) دو تا سه روز کاری است.

البته لازم به ذکر است بررسی، تایید و اخذ ویزای توریستی چین حدود 7 روز کاری به طول می انجامد.

هزینه ویزای توریستی چین

  • گروهی عادی: 90 دلار
  • انفرادی عادی: 120 دلار
  • انفرادی فوری: 150 دلار

ویزای گروهی چین

ویزای گروهی چین، توسط آژانس های مسافرتی گرفته می شود. روال کاری این نوع ویزا به این صورت است که آژانس های مسافرتی چینی برای آژانس ایرانی دعوتنامه ارسال می کنند و آژانس مسافرتی ایرانی این دعوتنامه را به همراه 2 قطعه عکس و نامه تمکن مالی با حداقل موجودی 12میلیون تومان معادل 3000دلار آمریکا از بانک (ترجیحا با مهر برجسته) را جهت اخذ ویزای چین به سفارت چین تحویل می دهد.

  • اعتبار این ویزا 1 ماه بوده و می توان با آن 14 روز در کشور چین اقامت داشت.

ویزای کار چین

برای کسانی که ویزای کار چین را می خواهند می بایست از دولت چین مجوز کار یا مجوز استخدام را داشته باشند. حداکثر اجازه اقامت موقت با ویزای کار در کشور چین پنج سال است و دارنده ویزای Z باید ظرف 90 روز پس از صدور ویزا وارد چین شود و طی 30 روز از زمان ورود در دفتر امنیت عمومی ثبت نام کند. در این دفتر مجوز اقامت جایگزین ویزای Z می شود.

مراحل صدور ویزای چین

به منظور دریافت ویزای چین متقاضیان می بایست شخصا به سفارت چین در تهران بروند. سفارت چین نیازی به دریافت وقت قبلی ندارد و متقاضیان ویزا می توانند با در دست داشتن مدارک به سفارت مراجعه و در صورت کامل بودن مدارک ویزای خود را پس از چهار روز دریافت کنند.

اعتبار ویزای چین تا چه مدتی است؟

اعتبار ویزای چین در واقع از لحظه صدور تا 24 ساعت قبل از انتها اعتبار آن است و کلا اعتبار ویزا به این معنی است ویزا تا چه مدتی اعتبار دارد. بنابراین به محض انتها اعتبار ویزایتان موظفید که خاک چین را ترک کنید، در غیر این صورت به شما جریمه و یا مجارت های دیگری تعلق می گیرد و دلیل آن هم نقض قانون این کشور است.

اگر زمانی به چین سفر کردید و تمایل داشتید مدت طولانی تری در این کشور بمانید یعنی مدتی بیشتر از حد مجاز ویزا، باید قبل از این که مدت ویزایتان تمام شود، نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

بایدها و نبایدها درباره ویزای چین

  • درخواست ویزای توریستی چین بسیار راحت است و برای اخذ آن نیازی به مصاحبه نیست و این به آن معناست که شما می توانید شخص دیگری را برای اخذ آن مامور کنید.
  • اگر چه که نیازی به خود شخص و حضور او در سفارت نیست، با این حال گاهی ممکن است شخص برای امضا و… خواسته شود. در این شرایط شخص موطف است که به محل رجوع کند.
  • برای تحویل مدارک مورد نیاز، حتما باید خود و یا شخص دیگری حضوری این کار را انجام دهد و نمی توانید آن را با پست ارسال کنید.
  • همه هزینه هایی که سفارت می گیرد فقط از طریق بانک شهر است و به هیچ وجه پول نقد و یا چک مورد قبول نیست.
  • هر وجهی که شما به حساب سفارت واریز کنید، غیر قابل استرداد است.
  • مانند همه سفارت های دیگر، سفارت چین هم قوانین خاص خود را دارد از جمله این که شما نمی توانید هر گونه اشیا تیز، کیف دستی و حتی موبایل را به همراه تان داخل سفارت ببرید.
  • در صورتی که بخواهید ویزایی بیشتر از 6 ماه داشته باشید، قبل از آن لازم است تا آزمایش های پزشکی انجام دهید.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8700

به "راهنمای دریافت ویزای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای دریافت ویزای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید