راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان به کجا رسید؟

به گزارش راه ساری، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره جلسات برگزار شده برای راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان بیان کرد: طبق آخرین خبری که من در این باره دارم این موضوع در مرحله ابلاغ رئیس جمهور به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان به کجا رسید؟

محمد حسین ایمانی خوشخو در گفت وگو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: در زمان ریاست مسعود سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در این باره تشکیل شد.

او ادامه داد: نتیجه جلسه این شد که از طرفی آقای سلطانی فر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از طرف دیگر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی محمدرضا مخبر دزفولی این موضوع را پیگیری کنند و از طریق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل پایانی این مصوبه طی شود تا به مرحله ابلاغ برسد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: آقای سلطانی فر حتی جای این دانشگاه را هم هماهنگ کرده بود تا به محض ابلاغ این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد. حتی اصرار داشت که این دانشگاه در دهه فجر افتتاح شود.

ایمانی خوشخو افزود: این موضوع یکی از آرزوهای اصلی استاد فرشچیان بود تا بتواند این دانشگاه را ببیند که جمعی در قالب مجموعه رسمی، هنرِ او را پیگیری می کنند و در این باره تربیت نیروی انسانی انجام شود.

او با بیان اینکه حدود 20 سال است که استاد فرشچیان در دولت های مختلف راه اندازی این دانشگاه را مطرح کرده تا این که سرانجام به چنین مرحله ای رسید، گفت: فکر می کنم اگر آقای سلطانی فر همچنان در سازمان باقی می ماند این دانشگاه تا دهه فجر افتتاح می شد. حالا باید ببینیم رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خانم احمدی پور در این زمینه چه اقداماتی را انجام می دهد. من نیز از دفتر رئیس جدید سازمان وقت گرفتم تا درباره عظمت این کار با او صحبت کنم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: دارلفنون و جندی شاپور نیز از جمله اتفاقاتی بودند که هنوز هم در طول زمان از آن ها یاد می شود. این دانشگاه نیز از آن دسته اتفاقاتی است که اگر انجام شود در طول زمان ماندگار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8299

به "راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید