رنگ قرمز و احساسات مردان
به گزارش راه ساری، یک مطالعه پیشگامانه توسط دو روانشناس دانشگاه روچستر به معنای واقعی و اصطلاحی این سوال قدیمی را ایجاد می نماید که چه چیزی مردان را به سمت زنان جذب می نماید.

به گزارش خبرنگاران ،به وسیله پنج آزمایش روانشناختی ، اندرو الیوت ، استاد روانشناسی و دانیلا نیستا ، محقق پس از دکتری ، نشان دادند که رنگ قرمز باعث می گردد مردان نسبت به زنان احساس عشق بیشتری داشته باشند. و مردان از نقشی که رنگ در جذب آنها بازی می نماید بی اطلاع هستند. این تحقیق اولین حمایت تجربی از رابطه عاشقانه پایدار جامعه با رنگ قرمز را فراهم می نماید. از اوکرای قرمز استفاده شده در آیین های باستان گرفته تا مناطق با نور قرمز امروز و قلب های قرمز در روز ولنتاین ، رنگ گلگون با علاقه های نفسانی و عشق رمانتیک در سراسر فرهنگ ها و هزاره ها گره خورده است. الیوت گفت ، اما این مطالعه تنها اثری است که می تواند تأثیر رنگ بر رفتار را در متن روابط علمی اثبات کند. الیوت گفت: همین اواخر است که روانشناسان و محققان در سایر رشته ها رابطه بین رنگ و رفتار را از نزدیک و به طور منظم آنالیز می نمایند. درباره فیزیک رنگ و فیزیولوژی رنگ چیزهای زیادی شناخته شده است ، اما در خصوص روانشناسی رنگ بسیار کمی است. جالب است که دریابیم هر چیزی به اندازه رنگ همه گیر می تواند بدون آگاهی ما بر رفتار ما تأثیر بگذارد. اگرچه این اثر قرص قرمز ممکن است به تنهایی محصول تهویه جامعه باشد ، اما نویسندگان معتقدند که واکنش مردان به رنگ قرمز از ریشه های عمیق زیست شناختی ناشی می گردد. به عنوان مثال ، بابون ها و شامپانزه های ماده ، هنگام نزدیک شدن به تخمک گذاری ، به طور قابل توجهی قرمز می شوند و سیگنال واضح جنسی را برای جذب مردان طراحی می نمایند. محققان نتیجه گیری کردند: تحقیقات ما موازی را در نحوه پاسخ دادن نخستی های نر انسان و غیرانسانی به قرمز نشان می دهد. با این کار ، یافته های ما آنچه بسیاری از زنان مدتهاست مورد ظن و ادعا هستند تأیید می نماید . همانطور که مردان ممکن است فکر نمایند که آنها به شیوه ای متفکرانه و پیچیده به زنان پاسخ می دهند ، به نظر می رسد که حداقل تا حدی ترجیحات و تمایلات آنها ، در یک کلام ، ابتدایی است.
برای مشخص کمیت اثر قرمز ، این مطالعه پاسخ مردان به عکسهای زنان را در زیر نمایش های مختلف رنگی آنالیز کرد. در یک آزمایش ، آزمودنی ها به عکس یک زن که با حاشیه قرمز یا سفید قاب گرفته نگاه نموده و به یک سری از سوالات پاسخ داده اند ، از جمله: فکر می کنید این فرد چقدر زیبا است؟ آزمایشات دیگر قرمز و خاکستری ، سبز یا آبی را در تضاد قرار داده است. نیستا شرح داد ، هنگام استفاده از رنگ هایی مانند سبز و آبی ، رنگ ها دقیقاً در سطح اشباع و روشنایی برابر می شوند. از این طریق نتایج آزمون را نمی توان به تفاوتهایی غیر از رنگ نسبت داد. در مطالعه آخر ، پیراهن زن موجود در عکس ، به جای پس زمینه ، به صورت دیجیتالی قرمز یا آبی رنگ بود. در این آزمایش ، مردان نه تنها در خصوص علاقه خود به زن ، بلکه در خصوص اهدافشان در خصوص قرار دیدار پرسش شدند. یک سوال مطرح شد: تصور کنید که با این شخص قرار دیدار می گذارید و 100 دلار در کیف پول خود دارید. مایلید چه مقدار پول را برای قرار خود خرج کنید؟ تحت هر شرایطی ، زنانی که با قاب قرمز پوشیده اند یا از لباس قرمز استفاده می نمایند ، از نظر مردان کاملاً جذاب تر و مطلوب تر هستند نسبت به همان زنانی که با رنگ های دیگر نشان داده شده اند..اثر قرمز فقط به مردان و فقط به تصورات جذابیت گسترش می یابد. رنگ قرمز باعث افزایش رتبه های جذابیت برای خانم ها در سایر زنان و قرمز تغییر در میزان امتیاز دادن زنان به زنان در عکس ها از نظر دوست داشتن ، هوش یا مهربانی تغییر نکرد. اگرچه رنگ قرمز احساسات مثبت را در این مطالعه افزایش می دهد ، تحقیقات قبلی نشان می دهد معنای یک رنگ به زمینه آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، الیوت و دیگران نشان داده اند که دیدن رنگ قرمز در شرایط مسابقه ، مانند امتحانات کتبی یا رویدادهای ورزشی ، منجر به عملکرد بدتر می گردد.
منبع: جام جم آنلاینتور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.
خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.