رونق شهرستان هفتکل یکی از دغدغه های اصلی مسئولان خوزستان

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شهرستان هفتکل اظهار کرد: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اعتبارات ملی را از 100 میلیارد به حدود 295 میلیارد تومان رسانده است. در جهت اهواز، هفتکل و باغملک تا بعد از ایذه 23 پروژه را با اعتباری بالغ بر 213 میلیارد تومان همه فعال و در دست اجرا هستند.

رونق شهرستان هفتکل یکی از دغدغه های اصلی مسئولان خوزستان

وی اضافه کرد: پروژه تونلی که امروز آغاز به کار کرده بود، قبلا بخشی از کار توسط قرارگاه اجرا شده و کارگاه ها نیز مستقر شدند. به بهره برداری رسیدن چنین پروژه کاهش دهنده خطرات و صرفه جویی اقتصادی هم در زمینه سوخت و استهلاک خودروها به دنبال دارد.

استاندار خوزستان شرح داد: منطقه عمومی رباط و مال آقا که تحت عنوان تفرجگاه بلوط را نیز افتتاح کردیم و جزو پروژه های گردشگری بسیار خوب و مطلوب است. در کنار گردشگری آبی که ظرف دو سال گذشته در استان آغاز شده و امیدواریم تا اواخر سال جاری به بهره برداری برسند. همچنین گردشگری صحرا را در منطقه عمومی حد فاصل شوش، دشت آزادگان و اهواز نیز برای تفریحات صحرایی طراحی شده است.

مقتدایی اعلام نمود: امروز حضور مسئول جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در خوزستان را نیز شاهد بودیم که به عنوان سمنی که بحث کاهش تلفات جاده ای و ایمنی را دنبال می کنند، اتفاق خوبی است و حضور آن و در حقیقت ترویج فرهنگ ایمنی در میان مردم به ویژه قشر جوان و دانش آموز می تواند کارساز باشد.

وی اعلام کرد: همیشه یکی از موضوعات مهم مدنظر رونق شهر هفتکل بود که این بخش تبدیل به شهرستان شده بود ولی شرایط آن به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، دور افتادن از جاده اصلی جزو دغدغه های اصلی مسئولان استانی بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: یک کار توأم با ریسک بود که هم کاهش جاده ای را در ورودی های به سمت هفتکل به سمت رامهرمز و ایذه را داشته و هم اینکه حجم ترافیکی را به نزدیکی های شهر منتقل کنیم تا بخش اقتصادی شهر نیز رونق بگیرد. قرار شد با رعایت نکات کامل ایمنی با توجه به استقبال خود شهروندان و در کنار آن با آموزش های لازم شاهد رونق مجدد شهرستان هفتکل باشیم.

مقتدایی یادآور شد: امروز در خصوص جاده مسجدسلیمان به ملاثانی، تقاطع شوش و پل ورودی این شهر که در مدخل شهر ایجاد شده بوده و به هر حال شاید به لحاظ مقتضیات آن زمان ساخته شده بود، ولی این پل با بدنه خاکی امروزه شهر شوش را از رونق و زیبایی انداخته است.

وی اضافه کرد: عزم خود را برای برداشتن این پل جزم کرده ایم که خوشبختانه در این زمینه مدیرکل راه و شهرسازی چندین پیشنهاد ارائه کردند تا بهترین آن که تعارضی با آثار باستانی و میراثی نداشته باشد را انتخاب کنند. چون مدعی اصلی میراث فرهنگی است که باید توجه کامل داشته باشیم ولی خوشبختانه پیشنهاداتی را با رایزنی مسئولان میراث فرهنگی کشور ارائه داده ایم که می تواند تأثیر به سزایی را در شهر تاریخی شوش داشته باشد. وقتی این پل در جهت اصلی شهر است بیانگر شخصیت مردم خواهد بود بنابراین باید درخورد شأن و شخصیت مردم خوزستان هم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8288

به "رونق شهرستان هفتکل یکی از دغدغه های اصلی مسئولان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق شهرستان هفتکل یکی از دغدغه های اصلی مسئولان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید