رویترز: شکایت از بوئینگ 737 مکس ادامه دارد

به گزارش راه ساری، تهران-خبرنگاران- خبرگزاری رویترز گزارش داد: مسائل حقوقی شرکت بوئینگ روز سه شنبه نیز با ارائه شکایت جدیدی ادامه یافت. در این شکایت، این شرکت به فریب دادن سهامدارانش به دلیل کمبودهای ایمنی در هواپیماهای737 مکس قبل از دو بار سقوط این نوع هواپیما متهم شده است.

رویترز: شکایت از بوئینگ 737 مکس ادامه دارد

به گزارش روز چهارشنبه رویترز، این شکایت دردادگاه فدرال شیکاگو مطرح شده و از این شرکت به دلیل کلاهبرداری در رعایت نکردن مسائل ایمنی این نوع از هواپیما درخواست خسارت نموده است.

این شکایت به دنبال افت 34 میلیارد دلاری ارزش بازاری بوئینگ در دو هفته بعداز سقوط هواپیمای 737 مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی در تاریخ 10 مارس (اسفند 97) مطرح شده است.

دنیس مویلنبرگ مدیرعامل اجرایی شرکت بوئینگ و گریگوری اسمیت رئیس دفتر امور اقتصادی این شرکت در این شکایت متهم شده اند.

رویترز نوشت: چارلز بیکرز سخنگوی بوئینگ از اظهارنظر فوری در این زمینه خودداری نموده است.

بر اساس این شکواییه، بوئینگ به دلیل تعجیل در رقابت بازاری با ایر باس SE هواپیمای نوع 737 مکس خود را به بازار فرستاد و بدین ترتیب اولویت بیشتری به سودآوری و پیشرفت به جای توجه به ایمنی و حفظ صداقت این شرکت کرد.

دراین شکایت همچنین آمده است که بیانیه های بوئینگ درباره چشم انداز رشد این شرکت و هواپیمای 737 مکس بواسطه ادعای تضاد در منافع آن برای کسب مجوز از تنظیم کنندگان مقررات فدرال به منظور ارزیابی ایمنی این نوع از هواپیما، تضعیف شده است.

شکایت سهامداران از شرکت ها اغلب به دلیل فریبکاری آنها در مخفی کردن اطلاعاتی منفی است که ممکن است در صورت افشا شدن به افت سهام شرکت مربوطه منجر گردد.

شرکت بوئینگ که در شیکاگو واقع شده است با شکایت های متعددی به دلیل سقوط اخیر هواپیماهای بوئینگ مکس 733 از جمله از سوی خانواده های قربانیان و شرکت کنندگان در برنامه های بازنشستگی این شرکت روبرو است.

بوئینگ روز سه شنبه (دیروز) خاطرنشان کرد که سفارش هواپیماهای این شرکت در سه ماه نخست سال گذشته از 180 فروند به 95 فروند کاهش یافت و از زمان سقوط هواپیمای 737 مکس این شرکت سفارشی دریافت ننموده است.

این شرکت اعلام نموده که فراوری ماهانه هواپیمای 737 را از 52 فروند به 42 فروند کاهش می دهد و برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در زمینه به روز کردن نرم افزارهای آن پیشرفت نموده است.

اروپام**9158**2040

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2173

به "رویترز: شکایت از بوئینگ 737 مکس ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: شکایت از بوئینگ 737 مکس ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید