سریال آرشیو 81؛ راز های ترسناک یک آپارتمان

به گزارش راه ساری، در این سریال دو خط روایت وجود دارد که در زمان حال و گذشته جریان دارند. خط اول که در زمان حال می گذرد مربوط به دن ترنر (با بازی مامودو آینده) است که یک مسئول بایگانی فیلم و متصدی موزه است. او از طریق تاجر مرموزی به نام ویرژیل داونپورت (مارتین داناوان) استخدام شده است تا تعدادی نوار فیلم قدیمی و آسیب دیده را ترمیم کند. این فیلم ها مربوط به یک پروژۀ تاریخ شفاهی هستند که دانشجویی به نام ملودی پندراس (دینا شیهابی) در سال 1994 آن ها را تهیه کرده است.

سریال آرشیو 81؛ راز های ترسناک یک آپارتمان

به گزارش خبرنگاران؛ دومین خط روایت فیلم (که در گذشته جریان دارد) مربوط به همین دانشجوست که ما داستان او را از طریق فلاش بک ها و همان فیلم های ضبط شده می بینیم. ملودی در حال ضبط داستان زندگی ساکنان یک آپارتمان است. این آپارتمان در کنار قصری ساخته شده که در سال 1920 در آتش سوخته است. ملودی همکار جوانتری هم به نام جس دارد که در همین ساختمان به دنیا آمده و می شود حدس زد که بیشتر از آن چیزی که به نظر می رسد اطلاعات دارد.

دن ترنر برای اینکه کار بازسازی را انجام دهد و دستمزد هنگفت صد هزار دلاری اش را به دست بیاورد باید به تنهایی در یک ساختمان پرت و دورافتاده در منطقۀ کوهستانی کاتسکیلز اقامت کند. اینجا مکانی است که زمانی شرکت تست دی ان ای ویرژیل از آن استفاده می کرده است؛ و این فقط یکی از کسب و کار هایی است که ویرژیل در آن دست دارد.

در آنجا اینترنتی وجود ندارد و موبایل هم به سختی آنتن می دهد. به همین علت دن از یکی از دوستانش به نام مارک می خواهد که نام کسانی را که ملودی در فیلم نام می برد در اینترنت جستجو کند. یک تلفن ثابت آنجا هست که ظاهرا کار نمی کند. دن کم کم احساس می کند که کسی او را زیر نظر دارد. اما دن قبلا خانواده اش را در یک آتش سوزی از دست داده و شاید به خاطر همین حالت عصبی است که اینطور فکر ها به سراغش می آیند (شاید هم نه!).

در طول هشت قسمتی که تا به حال پخش شده، این سریال پر بوده از نظریه های توطئه، صحنه های ترسناک، اتفاقات عجیب و غریب شبانه، توهمات رازآمیز (که شاید هم توهم نباشند)، موسیقی هراس انگیز، لبخند های مرموز ساکنان طبقۀ ششم و هشدار های خیرخواهانۀ ساکنان طبقات اول تا پنجم. همه چیز سریال کم و بیش رضایت بخش و مطلوب است.

باید منتظر ماند و دید که آیا در ادامۀ سریال دو خط روایت زمان حال و گذشته به شکل درستی به هم پیوند می خورند یا نه. به هر حال شروع آن با بازی های خوبی که نقش های اصلی ارائه داده اند کاملا امیدوار کننده است. این از آن سریال هایی است که می توانید لم بدهید و از دیدنش لذت ببرید.

  • بازیگران: مامودو آینده (Mamoudo Athie)، دینا شیهابی (Dina Shihabi)، مارتین داناوان (Martin Donovan) و دیگران.
  • امتیاز: 7.3/10

منبع: theguardian.com

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14503

به "سریال آرشیو 81؛ راز های ترسناک یک آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال آرشیو 81؛ راز های ترسناک یک آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید