سهمیه سوم کاراته را کسب می کنم، توانایی دریافت طلای دنیا را دارم

به گزارش راه ساری، امیر مهدیزاده ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: رقابتهای فرانسه یکی از مهمترین کاراته وان های دنیاست که همه مدعیان جهانی حضور داشتند و در سطح فنی بالایی برگزار گردید. با نزدیک شدن به رقابتهای پایانی کسب سهمیه المپیک حساسیت ها بالا رفته و کاراته کاهایی که در کورس کسب سهمیه هستند در رنکینگ المپیکی رقابت سختی با هم دارند.

سهمیه سوم کاراته را کسب می کنم، توانایی دریافت طلای دنیا را دارم

وی اضافه کرد: خدا را شکر اعضای تیم ما که در رنکینگ شرایط مناسبی دارند، عملکرد قابل قبولی داشتند. پورشیب و گنج زاده مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند که با وجود کسب طلا در رقابتهای سری A شیلی، نتایج فرانسه، مشکل چندانی برای آنها ایجاد نمی کند. ولی بهمن عسگری با این طلایی که کسب کرد تقریباً بیش از 90 درصد راه رفته است. ان شاءالله که در دو وزن بالا نمایندگان ما بتوانند تا خاتمه سال سهمیه های خود را قطعی نمایند، نکته ای که برای کاراته کشورمان خیلی اهمیت دارد.

ملی پوش کاراته ایران در مورد مبارزه با نماینده آذربایجان گفت: در این مبارزه چند اشتباه تاکتیکی داشتم. استراتژی من در پیکار با رافیض حسن اف که حریف خوب و عنوان داری است، اشتباه بود و همین باعث شد این مبارزه نزدیک را 2 بر یک بازنده شده و نتوانم به مدال دست پیدا کنم. بابت این نتیجه از کسانی که نتایج مبارزات من را دنبال می نمایند و این موضوع برای آنها مهم است عذرخواهی می کنم. این را وظیفه خود می دانم و ان شاءالله در مسابقات آینده بتوانم این نتیجه را جبران کنم.

وی ادامه داد: هدف بزرگی دارم و با مدال مسابقات کاراته وان شاد نمی شوم چرا که 20 روز قبل در مادرید طلای این رقابتها را کسب کردم. آخرین بار برای کاراته ایران سال 2015 سعید احمدی طلای کاراته وان را در وزن 67- کیلوگرم کسب نموده بود، بعد از چهار سال من در اسپانیا این طلا را کسب کردم. 20 روز قبل اول بودم و اینجا باختم. این بالا و پایین ها در مسابقات ورزشی وجود دارد، بخصوص در رشته ما که رکوردی نیست و لحظه ها مشخص نماینده است. سعی من درس دریافت و رشد کردن از این پیروزی و شکست هاست. دوست دارم پیشرفت کنم. از این مسابقات درس های زیادی گرفتم تا در مسابقات آینده از آنها به خوبی استفاده کنم. باید روی نقاط ضعف خود کار کنم تا دو هفته آینده در دبی بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

مهدیزاده با بیان اینکه به وسیله رنکینگ به سهمیه المپیک نمی رسد، گفت، از زمانی که تصمیم به تغییر وزن گرفتم می دانستم که به وسیله رنکینگ نمی توانم کسب سهمیه کنم. به همین دلیل نگاه من به رقابتهای کاراته وان، تدارکاتی است. بحث من با نفراتی که از این طریق سهمیه کسب می نمایند متفاوت است. من باید این رقابتها را شرکت کنم، کوشش کنم، آزمون و خطا داشته باشم تا در مسابقات کسب سهمیه مستقیم که اردیبهشت ماه در فرانسه برگزار خواهد شد، سومین سهمیه خود را برای کاراته بدست بیاورم.

دارنده دو طلا و یک برنز کاراته جهان اضافه کرد: این توانایی را دارم. هم خودم به آن باور دارم، هم بیشتر قهرمانان و ورزشکاران جهان. کادر فنی تیم ملی هم می داند که من این توانایی را دارم و این موضوع را باور دارم. ان شاءالله اردیبهشت ماه در همین شهر پاریس بتوانم کسب سهمیه کنم. بازهم فرصت دارم در کاراته وان های بعدی در این وزن خود را به خوبی جا بیاندازم.

وی ادامه داد: باخت من در پاریس یک اتفاق بود، امیدوارم در دبی و بعد از آن سالزبورگ اتریش و مراکش شرایط بهتری داشته باشم. من تمام مدال جهانی و آسیایی در وزن 60- کیلوگرم را کسب نموده ام و رنکینگ یک جهان را در اختیار داشته ام. دوست دارم این عناوین را در 67- کیلوگرم نیز تکرار کنم. این توانایی را دارم که بعد از کسب، به مدال المپیک و بعد از آن طلای جهان در این وزن برسم.

مهدیزاده در خاتمه در مورد خستگی ناشی از حضور در مسابقات متعدد و تأثیر منفی آن در نتیجه رقابتهای انتخابی المپیک در فرانسه گفت: اگر وزن کم می کردم خیلی تأثیر داشت، ولی الان که وزن کم نمی کنم. حضور در مسابقه خیلی برای من مفید خواهد بود. تصور کنید ماه ها تمرین کنید ولی مسابقه ای نداشته باشید. حضور در یک تورنومنت می تواند خیلی مفید و مهم باشد. الان که وزن کم نمی کنم آن شرایط پیش نمی آید. تا خاتمه سال سه تورنمنت داریم و بعد از آن تا اردیبهشت ماه زمان خوبی است تا با برنامه ریزی مناسب برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در پاریس آماده شوم.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7759

به "سهمیه سوم کاراته را کسب می کنم، توانایی دریافت طلای دنیا را دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه سوم کاراته را کسب می کنم، توانایی دریافت طلای دنیا را دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید