سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی گردد ، پیش بینی آینده قیمت پراید

به گزارش راه ساری، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ورود خط فراوری ژاپنی ها به ایران و جایگزینی سوزوکی اسپلش به جای فراوری پراید می تواند واقعی باشد؟ به تجارت نیوز گفت: کشور در شرایط تحریم قرار گرفته است، بنابراین ورود شریک جدید خارجی در بخش خودروسازی ایران بعید به نظر می رسد؛ چرا که ژاپنی ها جز اولین کشورهایی بودند که در شرایط تحریم مراودات اقتصادیشان را با ایران به طور کامل قطع کردند. سوالی که ایجاد می گردد این است که اگر در شرایط تحریم قرار داریم توقف بعضی خطوط فراوری خودروهای چینی، افزایش قیمت خودروهای داخلی و ورود خودروسازان ژاپنی در ایران چیست؟

سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی گردد ، پیش بینی آینده قیمت پراید

مهدی دادفر اضافه نمود: معتقدم ورود ژاپنی ها در خطوط خودروسازی ایران بعید است، چرا که شرکت های خودروسازی دیگر حاضر نیستند که برندشان را دست خودروسازان ایرانی دهند. اساسا نحوه و سبک فعالیت خودروسازان ژاپنی با ایرانی ها زمین تا آسمان فرق دارد. ممکن است فراوری مشترک خودرو ژاپنی ها در ایران تنها یک ایده از سوی یک کارشناس باشد. یا ممکن است یک خودرو چینی شبیه خودرو ژاپنی ها در ایران فراوری گردد.

پیش بینی آینده قیمت پراید

او حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران را امری اشتباه تلقی کرد و گفت: حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران امری اشتباه است. در گذشته شعار خودروسازان این بود که خانواده های موتور سوار را به پراید سوار تبدیل نموده اند، این در حالی است که حالا چنانچه خانواده های قشر متوسط تا شش سال مستمر کار نمایند و نانی هم نخورند تازه می توانند با حداقل حقوقشان و بعد از شش سال یک پراید بخرند.

دادفر توضیح داد: پراید تنها خودرویی بود که 95 درصد آن داخلی سازی شده بود. حال این پرسش مطرح می گردد که در شرایط تحریم کدام خودرو را می توان جایگزین پراید کرد که 95 درصد قطعات آن را بتوانیم در داخل فراوری کنیم؟ پیش بینی ما این است که در آینده پراید نوسان قیمت خواهد داشت.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8870

به "سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی گردد ، پیش بینی آینده قیمت پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی گردد ، پیش بینی آینده قیمت پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید