سیستم عامل اختصاصی هواوی Oak OS نام دارد و از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی می نماید

به گزارش راه ساری، یکی از روزنامه های چینی گزارش داده که سیستم عامل اختصاصی هواوی احتمالا در ماه آگوست یا سپتامبر (مرداد یا شهریور) سال جاری عرضه می گردد. طبق این گزارش، نام این سیستم عامل در چین HongMeng OS است ولی در دیگر مناطق دنیا به عنوان Oak OS معرفی می گردد. همچنین ظاهرا هواوی مشغول آزمایش همه جانبه برای آنالیز جوانب مختلف این سیستم عامل است.

سیستم عامل اختصاصی هواوی Oak OS نام دارد و از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی می نماید

در رابطه با سیستم عامل اختصاصی هواوی در چند سال گذشته اخبار پراکنده ای منتشر شده که ظاهرا این شرکت برای زمانی که دسترسی خود را به اندروید از دست بدهد و به قول معروف برای روز مبادا، چنین سیستم عاملی توسعه داده است.

برای یادآوری باید بگوییم که مدتی قبل دولت آمریکا شرکت هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و به همین خاطر شرکت های آمریکایی مانند گوگل دیگر نمی توانند با این شرکت چینی همکاری داشته باشند و در نتیجه گوگل مجوزهای مربوط به اندروید گوشی های هواوی را باطل کرد. البته کمی بعد مجوز موقتی به هواوی داده شد تا برای مدت محدودی بتواند از مواردی مانند دسترسی اندروید بهره ببرد. اما این مجوز در ماه آگوست به اتمام می رسد و هواوی یا باید به وسیله پروژه متن باز اندروید به این سیستم عامل دسترسی پیدا کند (که آپدیت های امنیتی رسمی و سرویس های پلی استور را از دست می دهد) یا اینکه سیستم عامل مستقلی را ارائه دهد.

هنوز در خصوص ماهیت سیستم عامل اختصاصی هواوی اطلاعات چندان موثقی منتشر نشده ولی با توجه به شواهد و قرائن، هم هواوی و هم گوگل علاقه زیادی به انتشار سیستم عامل Oak OS ندارند ولی به نظر می رسد هواوی چاره دیگری ندارد. در نهایت از آنجایی که هواوی زمان کافی برای توسعه یک سیستم عامل کاملا جدید ندارد و مطمئنا نمی خواهد اپلیکیشن های اندروید را از دست بدهد، ظاهرا شاهد ارائه شاخه ای از اندروید خواهیم بود که از سرویس های گوگل بهره ای نمی برد ولی در عوض می تواند از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش های موجود این سیستم عامل در فصل تابستان عرضه می گردد، یعنی اگر کمی بیشتر منتظر بمانیم واقعیت موضوع تعیین می گردد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3604

به "سیستم عامل اختصاصی هواوی Oak OS نام دارد و از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل اختصاصی هواوی Oak OS نام دارد و از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید