سیستم عامل هارمونی هواوی تا چند سال دیگر نمی تواند جای اندروید را بگیرد

به گزارش راه ساری، از مدت ها قبل اعلام شده بود که هواوی برای کاهش وابستگی به اندروید، میخواهد سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه دهد؛ با آغاز جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم این شرکت توسط دولت ترامپ، هواوی با جدیت بیشتری پروژه سیستم عامل خود را دنبال کرد. در نهایت چینی ها در ماه های گذشته از سیستم عاملی با نام HarmonyOS رونمایی کردند و مدعی شدند که هارمونی می تواند دستگاه های مختلفی اعم از گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ تا تلویزیون های هوشمند و اینترنت اشیا را پشتیبانی کند.

سیستم عامل هارمونی هواوی تا چند سال دیگر نمی تواند جای اندروید را بگیرد

تا کنون از مدیران ارشد هواوی درباره این سیستم عامل نظرات متفاوتی را شنیده ایم؛ بعضی آن را جایگزین اندروید می دانند و بعضی دیگر از آن به عنوان یک پروژه مستقل یاد می نمایند که قرار نیست اندروید را از اکوسیستم این شرکت کنار بزند. اما به تازگی یکی از مدیران ارشد این شرکت اعلام نموده است که سیستم عامل هارمونی که قرار بود به جای اندروید در گوشی های هواوی به کار گرفته گردد، ممکن است تا چند سال دیگر آماده نگردد.

جوی تان، نایب رئیس بخش روابط عمومی هواوی در آمریکا، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز به این موضوع اعتراف نموده است. پس از این که از تان پرسیده شد که آیا توسعه سیستم عامل هارمونی چند سال به طول می انجامد، او گفت:

نظرات او با ریچارد یو، مدیر بخش مشتریان هواوی، کاملا در تضاد است.. پیش از این، آقای یو در اظهارات خود درباره هارمونی گفته بود که این سیستم عامل در اوایل سال 2020 برای عرضه آماده خواهد شد، یعنی تنها چند ماه دیگر تا عرضه آن فاصله داریم.

کمپانی چینی در ماه های گذشته با تحریم های دولت آمریکا روبرو شده است. دولت دونالد ترامپ، این شرکت را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی خود قلمداد می نماید و مدعی است که تولیدات هواوی به ابزارهایی برای این شرکت تبدیل شده اند تا به نیابت از دولت چین، از مشتریان و کاربران خود جاسوسی کند. این کمپانی در ماه مه در فهرست سیاه دولت آمریکا نهاده شد و شرکای آمریکایی اش از همکاری با او منع شدند و فقط بعضی از آن ها با مجوز دولت توانستند به صورت محدودتر از گذشته به همکاری خود با هواوی ادامه دهند.

در نتیجه این تحریم ها، پرچم داران خانواده میت 30 بدون اپلیکیشن های گوگل و سرویس های گوگل پلی راهی بازار شدند. این گوشی ها از نسخه منبع باز اندروید استفاده می نمایند ولی گوشی های قدیمی تر هواوی همچنان به سرویس های گوگل دسترسی دارند.

تحلیل گران بزرگ نیز با ادعای جوی تان موافق هستند. توماس هاسون، نایب رئیس و تحلیل گر اصلی بازار در سازمان Forrester معتقد است که ارائه یک جایگزین برای اندروید از سوی هواوی زمان بر خواهد بود. نه تنها توسعه نسخه ای از سیستم عامل هارمونی که با گوشی های هوشمند سازگاری داشته باشد به زمان احتیاج دارد، بلکه توسعه یک اکوسیستم قابل رقابت از اسوی این برند و شرکای توسعه دهنده اش نیز چندان ساده نخواهد بود.

هر آنچه باید درباره سیستم عامل هارمونی بدانید

او از تاخیر به وجود آمده در توسعه سیستم عامل هارمونی به عنوان نتیجه مستقیم جنگ تجاری چین و آمریکا یاد کرد و در ادامه اضافه نمود که هرگونه تاخیری در عرضه هارمونی می تواند فروشندگان را از فروش خانواده میت 30 باز دارد:

منبع: Business Insider

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6161

به "سیستم عامل هارمونی هواوی تا چند سال دیگر نمی تواند جای اندروید را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل هارمونی هواوی تا چند سال دیگر نمی تواند جای اندروید را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید