سی ان ان ترامپ را ژنرال بی کفایت نامید

به گزارش راه ساری، شبکه سی ان ان در مقاله ای با پرداختن به اقدامات خیر دولت دونالد ترامپ در روبرو با ویروس کرونا، با توصیف او به ژنرالی بی کفایت، به صراحت بیان کرد، آمریکایی ها بدترین فرمانده را در وخیم ترین بحران تاریخ دارند که فقط در فکر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

سی ان ان ترامپ را ژنرال بی کفایت نامید

تارنمای سی ان ان، در این مقاله انتقادی به قلم پیتر برگن - Peter Bergen تحلیلگر مسائل امنیتی آمریکا آمده است: دونالد ترامپ مساله مقابله با ویروس کرونا در آمریکا را به یک جناح بندی سیاسی برای بردن در انتخابات ریاست جمهوری و نه شکست دادن ویروس کرونا بدل ساخته است.

این مقاله می نویسد: ترامپ چند روز گذشته در کاخ سفید به صراحت گفت که از داروی هیدروکسی کلروکین - hydroxychloroquine استفاده می نماید؛ دارویی که استفاده از آن در درمان بیماری کووید-19 بارها از سوی کارشناسان و متخصصان پزشکی بی اثر و خطرناک اعلام شده است.

تجویز سرخود

برگن نوشت: ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا می توانست بهترین متخصصان و پزشکان دنیا را برای توصیه های پزشکی در اختیار داشته باشد، حال کار به اینجا رسیده که او برای خود داروی منع شده هیدروکسی کلروکین را تجویز و از آن استفاده می نماید.

در ادامه این مقاله آمده است: حتی زمانی که نیل کاواتو - Neil Cavuto مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مخاطبان این شبکه را از پیروی از رئیس جمهوری آمریکا از این دارو برحذر داشته و به آمریکایی ها می گوید این دارو خطر مرگ دارد، ترامپ در حساب توئیتر خود به او حمله می نماید.

دروغ های ترامپ

این تحلیلگر مسائل امنیتی در ادامه نوشت: از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا ترامپ ادعاهای خلاف واقع بسیاری داشته است؛ از جمله آنکه هوای گرم باعث از بین رفتن این ویروس می گردد و زیاد به آن اهمیت ندهید؛ یا اینکه ویروس کرونا کاملا تحت کنترل است؛ اما امروز شاهدیم که این ویروس تا به امروز سبب جان باختن بیش از 91 هزار آمریکایی شده است؛ یا اینکه ترامپ به تازگی گفته واکسن کرونا به زودی در دسترس خواهد بود اما کارشناسان و دانشمندان این ادعا را رد می نمایند.

آمریکایی ها در سال 2021 باید فرد دیگری در کاخ سفید قرار دهند

سی ان ان در ادامه نوشت: ادعاهای خلاف واقع ترامپ سبب شد حتی نشریه پزشکی لانست - The Lancet نیز وارد سیاست گردد و در یادداشتی بنویسد: آمریکایی ها باید در ژانویه 2021 میلادی فردی را بعنوان رئیس جمهوری در کاخ سفید قرار دهند که درک کند سلامت جامعه را نباید با بازهای سیاسی و جناحی راهنمایی و پیش برد.

آمریکا به 100 هزار کشته نزدیک می گردد

برگن نوشت: در حقیقت شمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا قدم به قدم و روز به روز به سمت 100 هزار جان باخته نزدیک تر می گردد؛ مساله ای که بسیاری از داشنمندان از جمله رابرت رد فیلد مدیر مرکز درمان و پیشگیری بیماری در آمریکا (CDC) نیز بر این واقعیت توافق دارند که موج دوم همه گیری کرونا در آمریکا در پیش است.

ترامپ ژنرالی که فقط در فکر پیروزی در انتخابات است

در ادامه این مقاله انتقادی سی ان ان آمده است: ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا خود را در (توهم) نبرد با ویروس کرونا می بیند که شهروندان آمریکایی سربازان و سلحشوران این نبرد هستند.

اما اگر ترامپ دراین نبرد خود را یک ژنرال (جنگی) می پندارد، او نیروهایش را در این نبرد با احتملات و دادن اطلاعات غلط راهنمایی می نماید؛ وی بعنوان فردِ مسئول، کوشش در کنترل این داستان دارد و آنچنان که مشهود است، او بیشتر نگران برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری است تا شکست دادن ویروس کرونا.

برگن در انتها نوشت: بسیار غم انگیز است که آمریکایی ها چنین فرد بی کفایتی را در وخیم ترین بحران دهه های اخیر آمریکا در سِمت فرماندهی خود دارند.،ایرنا

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9393

به "سی ان ان ترامپ را ژنرال بی کفایت نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان ترامپ را ژنرال بی کفایت نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید