شرایط و قوانین بلیط هواپیما برای بچه ها

به گزارش راه ساری، بدون شک قوانین خرید بلیط هواپیما بزرگسالان با بچه ها تفاوت هایی دارد که آشنایی با مهم ترین این قوانین می تواند کار رزرو بلیط را بریتان راحت کند.

شرایط و قوانین بلیط هواپیما برای بچه ها

البته این قوانین در هر کشور و ایرلاین و همچنین برای پرواز های بین المللی و داخلی متفاوت می باشد.

تمامی این تفاوت ها تنها در پرواز های سیستمی می باشد چرا که قیمت بلیط هواپیما چارتر به غیر از بچه ها زیر دو سال برای بزرگسالان و بچه ها هیچ فرقی ندارد. در پرواز های چارتر برای بچه های زیر دو سال هزینه ای دریافت نمی شود چرا که خرید بلیط برای بچه ها زیر 2 سال واجب نمی باشد و فقط باید هزینه بیمه مسافرتی پرداخت شود.

قیمت بلیط سیستمی را خود ایرلاین ها تعیین می کنند به همین خاطر نمی توانیم درباره قیمت قطعی بلیط بچه ها صحبت کنیم.

اما باید بدانید که چه در پرواز چارتر و چه سیستمی بچه ها بالای 2 سال احتیاج به بلیط جداگانه دارند. در پرواز های سیستمی قیمت بلیط برای بچه ها زیر دو سال رایگان و برای بچه ها 2 تا 12 سال بسیار کم تر از بلیط بزرگسالان می باشد.

قبل از خرید بلیط هواپیما قوانین و شرایط ایرلاین ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. شاید این تحقیق برای پرواز های کوتاه مثل تهران - مشهد خیلی مورد احتیاج و ضروری نباشد. اما برای مقاصد دورتر مانند اروپا و یا حتی کیش، استانبول و دبی بسیار مهم می باشد.

برای خرید بلیط هواپیما مطمئن و مقایسه شرایط ایرلاین ها با یکدیگر می توانید از سایت آنلاین آژانس هواپیمایی طاهاگشت اقدام به خرید نمایید. پشتیبان 24 ساعته آژآاس نیز همیشه پاسخگو شما خواهد بود.

نکاتی برای راحتی سفر با بچه ها

اگر کودک و یا نوزاد شما در طول پرواز راحت و آرام باشد بدون شک همه چیز برای شما نیز آسان و لذت بخش خواهد بود.

برخلاف تصور بسیاری از افراد سفر هوایی با بچه ها اصلاً کار سختی نیست و می توان با رعایت چند نکته ساده این سفر را برایشان بسیار لذت بخش کرد.

اولین نکته این می باشد که باید برای کودکتان نیز بلیط هواپیما جداگانه خریداری کنید، حتی اگر هنوز به سنی نرسیده باشد که حتما احتیاج به بلیط هواپیما و صندلی جداگانه داشته باشد شما یک بلیط اضافه خریداری کنید.

با این کار هم فضای بیشتری در اختیار دارید و هم این که در طول پرواز کودکتان راحت تر می باشد.

بسیاری از ایرلاین ها صندلی مخصوص بچه ها دارند که قیمت بلیط آن ها کمتر از بلیط یک فرد بزرگسال می باشد.

حتی اگر ایرلاینی که با آن پرواز دارید این امکانات را نداشت می توانید یک بلیط جداگانه خریداری کنید و به ایرلاین اطلاع دهید که با نوزاد یا کودک خردسالتان در حال سفر می باشید.

دومین نکته این می باشد که شما باید مجهز سفر را شروع کنید و حتما یک ساک کامل از وسایل مورد احتیاج به همراه داشته باشید.

در این ساک باید برای کودکتان غذا، شیر، پوشک، پودر، اسبای بازی، لباس کافی و هر چیزی که فکر می کنید در طول پرواز به آن احتیاج خواهید داشت را داشته باشید. چرا که کودکتان به سرعت کلافه شده و شروع به بهونه گیری و گریه خواهد کرد.

با همراه داشتن تجهیزات کافی می توانید در طول پرواز کودکتان را آرام و راضی نگه دارید.

نکته سوم این است که اگر می توانید کالسکه را همراه خود ببرید. با همراه داشتن کالسکه هم خودتان خسته نمی شوید و هم کودکتان با آرامش و بدون خستگی وارد هواپیما می شود.

نکته اخر این می باشد: افرادی که با بچه هاشان در حال سفر می باشند باید حداقل یک ساعت زودتر از بقیه افراد به فرودگاه بروند تا با آرامش و سر فرصت به تمامی کار ها مانند دریافت کارت پرواز، پرداخت عوارض خروج از کشور، تحویل بار و ... بپردازند.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: فرارو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9801

به "شرایط و قوانین بلیط هواپیما برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و قوانین بلیط هواپیما برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید