شرکتهای فناوری آمریکایی هدف مجازاتهای بیشتر اتحادیه اروپا

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، اتحادیه اروپا از مدت ها قبل تصمیم داشت اقداماتی برای کنترل بیشتر شرکت های عظیم فناوری انجام دهد.

شرکتهای فناوری آمریکایی هدف مجازاتهای بیشتر اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به همین دلیل یک منبع مطلع به روزنامه فایننشال تایمز اعلام نموده اتحادیه اروپا مشغول تهیه فهرستی از 20 شرکت عظیم فناوری است که در مقایسه با رقبای کوچکتر خود با قوانین سختگیرانه تری مانند اشتراک گذاری اجباری اطلاعات و شفافیت بیشتر، روبرو می شوند.

شرکت های حاضر در این فهرست براساس سهم از بازار، تعداد کاربران و وابستگی شرکت های دیگر به پلتفرم هایشان انتخاب می شوند.

هرچند هنوز تعیین نیست نام چه شرکت هایی در این فهرست ذکر شده، اما کارشناسان معتقدند پلتفرم های آمریکایی بخش اعظم آن را تشکیل می دهند و احتمالا شرکت هایی عظیمی مانند آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل در آن وجود خواهندداشت.

این فرایند به تنش موجود میان شرکت های آمریکایی و دولت آمریکا دامن می زند و در حقیقت در راستای تحقیقات کمیته های مجلس آمریکا است که این پلتفرم ها را به انحصار طلبی در بازار متهم می نمایند.

از سوی دیگر هرچند زمان ارائه این فهرست اعلام نشده، اما هدف تهیه آن همچنان یکسان است.

اتحادیه اروپا میخواهد اقدامی فراتر از جریمه شرکت های عظیم انجام دهد و راهی برای تغییر عملکرد این شرکت ها در اسرع وقت بیابد حال خواه این راه هموار کردن راستا رقابت باشد یا اجبار شرکت ها به تجزیه.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11940

به "شرکتهای فناوری آمریکایی هدف مجازاتهای بیشتر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتهای فناوری آمریکایی هدف مجازاتهای بیشتر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید