شما بگویید؛ آیا واقعاً به 24 گیگابایت رم برای یک گوشی احتیاج است؟

به گزارش راه ساری، این روزها گوشی های هوشمندی که از 4 گیگابایت رم برخوردار هستند عملا هیچ استفاده خاصی برای کاربران ندارند. اما آیا فکر نمی کنید 24 گیگابایت رم برای یک گوشی دیگر خیلی فراتر از احتیاج کاربران است؟

شما بگویید؛ آیا واقعاً به 24 گیگابایت رم برای یک گوشی احتیاج است؟

زمانی بود که گوشی های هوشمند با حافظه رم مگابایتی راهی بازار می شدند. اما پیشرفت چشمگیر و سریع فناوری سبب شد اپلیکیشن ها و بازی هایی توسعه پیدا نمایند که برای اجرای آن ها، به رم های چند گیگابایتی احتیاج بود. این روند آنقدر پیش رفت که حالا اگر یک گوشی هوشمند 4 گیگابایت رم داشته باشد، صرفا برای تجربه حداقل امکانات یک سیستم عامل می تواند جوابگوی احتیاج کاربران باشد. مثلا با آن می توانید فیلم و سریال ببینید، کتاب بخوانید، کارهای مدرسه را انجام دهید، وب گردی کنید، در شبکه های اجتماعی گشت و گذار کنید و کارهایی از این دست.

البته عمده استفاده کاربران از گوشی هوشمند هم به موارد بالا محدود می گردد اما گاهی اوقات کاربران می خواهند همین کارها را با سرعت بالایی انجام دهند تا از کار با گوشی هوشمند خود لذت ببرند. اگر یک گوشی 4 گیگابایت رم داشته باشد فقط زمانی می تواند قابل قبول ظاهر گردد که پردازنده خوبی در کنار آن قرار داشته باشد که معمولا هم اینطور نیست.

توجه داشته باشید بحث آیفون ها کاملا جداست چون این گوشی ها به علت طراحی خاص سیستم عامل و اپ های خود، احتیاجی به رم بیشتر از 8 گیگابایت ندارند و با همان 6 یا حتی 4 گیگابایت هم عملکردی فوق العاده سریع را از خود به نمایش می گذارند. طبیعتا هرچه رم بیشتر باشد، پردازنده سریع تر می تواند کارهای مختلف را پردازش نموده و در نتیجه عملیات مولتی تسکینگ با سرعت به مراتب بیشتری در گوشی انجام می گردد.

به عبارتی دیگر، با رم بیشتر می توانید همزمان بدون افت سرعت چندین کار را انجام دهید. اما این کار با 8 یا 12 گیگابایت رم هم به برترین شکل ممکن صورت می گیرد و اگر شرکت ها مثل اپل تمرکز خود را روی بهبود کیفیت سیستم عامل و مدیریت مصرف آن بگذارند، دیگر احتیاجی به این همه رم و پرداخت هزینه اضافه نیست.

برای اینکه یک گوشی بتواند به برترین شکل ممکن تمام احتیاجهای کاربران را پوشش دهد، وجود 8 گیگابایت رم برایش کافی است. البته بعضی از شرکت ها اندکی سخاوت به خرج داده و تا 12 گیگابایت هم آن را افزایش می دهند که صادقانه بخواهیم بگوییم، واقعاً احتیاج نیست. در این بین، گوشی های گیمینگ را دیدیم که این روزها حداقل 16، 18 و یا حتی 24 گیگابایت رم هم دارند که البته این اندازه واقعاً فراتر از احتیاج امروزی کاربران است و هیچ بازی یا اپلیکیشنی حتی نزدیک به استفاده از این اندازه منابع سخت افزاری نمی گردد.

اما داستان زمانی جالب می گردد که بدانید ردمی K60 اولترا، وان پلاس Ace 2 پرو، احتمالا شیائومی 13T پرو و… با 24 گیگابایت رم راهی بازار شده یا قرار است عرضه شوند. اینجاست که این پرسش به وجود می آید؛ در شرایطی که استفاده از 24 گیگابایت رم برای یک گوشی گیمینگ هم فایده ای جز افزایش قیمت گوشی ندارد، آیا برای یک پرچم دار واقعاً احتیاج است؟

به نظر شما آیا واقعاً به 24 گیگابایت رم در گوشی های هوشمند امروزی احتیاج است؟

بله

خیر

نظر دیگری دارم (کامنت کنید)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14813

به "شما بگویید؛ آیا واقعاً به 24 گیگابایت رم برای یک گوشی احتیاج است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ آیا واقعاً به 24 گیگابایت رم برای یک گوشی احتیاج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید