شناسایی جاعل لوگوی اعتماد Enamad

به گزارش راه ساری، رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی یک سایت خرید و فروش کالا نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد اطلاع داد.

شناسایی جاعل لوگوی اعتماد Enamad

به گزارش خبرنگاران از مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی سایتی را در فضای مجازی شناسایی کردند که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل نموده بود.

وی اضافه نمود: در آنالیز های صورت گرفته تعیین شد این سایت با طراحی جعلی نماد اعتماد، مراجعه نمایندگان را جلب و طی خرید اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری می نموده است.

رئیس پلیس فتا مطرح نمود: با کوشش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی مدیر سایت که مردی 33 ساله بود شناسایی و با شناسایی هویت و مخفیگاه وی در یکی از محله های جنوب تهران، متهم با هماهنگی های قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی گردید، اضافه نمود: شهروندان هنگام خرید اینترنتی روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید تا صفحه مجوز فروشگاه اینترنتی را مشاهده و مطمئن شوید که صفحه مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

سرهنگ گودرزی ابراز داشت: صفحه ای که مجوز دارد حتماً باید با آدرسenamad.ir شروع شده باشد و حتماً آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می گردد باید یکسان باشد.

این مقام سایبری تاکید نمود: حتماً در خریدهای اینترنتی از فروشگاه هایی خرید نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل Enamad در فضای مجازی موضوع را به وسیله نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13288

به "شناسایی جاعل لوگوی اعتماد Enamad" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی جاعل لوگوی اعتماد Enamad"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید