شهر فز، شهری افسانه ای و دیدنی در قلب مراکش

به گزارش راه ساری، همانطور که می دانید، مراکش یکی از مقاصد جذاب در سفر و گردشگری است. یکی از شهرهای دیدنی مراکش، شهر فز به حساب می آید. اگر می خواهید در مراکش گردی با شهرهای دیدنی، جاذبه های تاریخی و اماکن دیدنی بیشتر آشنا شوید، ما را دنبال کنید. باغ خراب شده یکی از جاذبه های گردشگری فز بوده که اخیرا به عنوان یکی از بهترین رستوران های جهان لقب گرفته است. به عنوان راهنمای مراکش و مرجعی برای جاذبه های تاریخی، قصد داریم تا نگاهی به جاذبه های دیدنی شهر فز داشته باشیم. شهر فز مراکش که از شهرهای دیدنی بوده، مملو از گذرگاه هایی تو در تو و راهروهایی پیچیده است که پر از عابران پیاده بوده و البته اگر خوش شانس باشید در مراکش گردی میمون ها را هم دیدار خواهید کرد. شهر فز در مراکش با جاذبه های تاریخی، رستوران هایی جذاب و بازارهایی قدیمی به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل شده است.

شهر فز، شهری افسانه ای و دیدنی در قلب مراکش

از راهنمای گردشگری یاری بگیرید

اگر بخواهید که طبق لیست سازمان میراث جهانی یونسکو برای دیدنی های شهر فز در مراکش برنامه ریزی کنید، کمی ممکن هست سخت باشد. بهتر است از یک راهنمای گردشگری برای مراکش گردی خود بهره ببرید. حداقل برای یکی دو روز ابتدای سفرتان احتیاج به یک راهنمای گردشگری دارید تا بتوانید کمی با محیط آشنا شوید و خودتان را پیدا کنید.

فندوک النجارین، موزه چوب و صنایع دستی شهر فز مراکش

در سفر به این شهر دیدنی بازدید از فندوک النجارین، کاروانسرایی سه طبقه را از دست ندهید. معماری این بنا و حیاط مرکزی که محل استراحت کاروان ها بوده، خود به تنهایی ارزش بازدید را دارد. همچنین، نمایشگاه هایی از سینی های جهیزیه، درها و مبلمان هایی حکاکی شده نیز وجود دارد تا نگاهی به پیچیدگی ها و شکوه نجاری در مراکش داشته باشید. یک سری از پله های آخر را بالا بروید تا به پشت بام این بنای زیبا برسید. اینجا محلی است برای کمی استراحت و نوشیدن فنجانی چای با منظره قدیمی شهر فز در مراکش.

مدرسه اینانیا و ساعت آبی جاذبه ای فراموش نشدنی

از دیگر اماکن دیدنی مراکش، مدرسه بو اینانیاست که مربوط به قرن 14 هست و جلوه ای دیگر از صنایع دستی و شکوه هنرهای مراکشی را به شما نشان می دهد. پس از مرمت اخیر این مدرسه، کاشی های زلیج، گچبری های حکاکی شده و چوب های سرو خود را نشان می دهند و جلوه دارند. در آن سوی خیابان، اگر کمی گردن خود را بالا ببرید، دارالمگانا را می بینید که یک ساعت مربوط به قرن 14 است.

پیشنهاد خرید در مدین آرت

اگر به دنبال طرح ها و نقش های خاص و مدرن بر روی صنایع دستی مانند بابوچ و سایر کالاهای بافته شده هستید، به سمت لجاردین دس بین بروید. حیاطی دلنشین و آرام که پوشیده از درختان هست و نور آفتاب زیباییش را دوچندان می نماید و آرامشی به دور از هیاهوی شهر فز برایتان به ارمغان می آورد. اگر توانایی چانه زدن در بازارهای عربی را دارید و به زبانشان مسلط هستید، فرصت خرید در فروشگاه داخل این مکان را از دست ندهید. اجناسی باکیفیت همچون فرش های قدیمی، پارچه های ابریشمی و جواهرات در آنجا حتما خاطره خرید خوبی را برایتان رقم می زند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6665

به "شهر فز، شهری افسانه ای و دیدنی در قلب مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر فز، شهری افسانه ای و دیدنی در قلب مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید