صالحی امیری: نوع نگاه به تیم فوتبال امید باید تغییر کند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه سال گذشته و برای نخستین بار برنامه استراتژیک این کمیته را تصویب کردیم، گفت: از ابتدای سال جاری تا سال 1402، این برنامه استراتژیک، مبنای عملکرد کمیته ملی المپیک در زمینه های مختلف خواهد بود.

صالحی امیری: نوع نگاه به تیم فوتبال امید باید تغییر کند

وی با تأکید بر اینکه در تصویب این برنامه، نقشه کلی راه را در حوزه های مختلف اقتصادی، ارتباطات بین المللی، ارتباط با فدراسیون ها، کسب سهمیه المپیک و … در نظر گرفته ایم، ادامه داد: طبق این برنامه و در چارچوب، حرکتمان را ادامه می دهیم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، این است که سال جاری، سال کسب سهمیه المپیک است و حداکثر آمادگی لازم برای این منظور باید در فدراسیون ها شکل بگیرد. این موضوع به پشتوانه اقتصادی احتیاج دارد. البته خوشبختانه تا به امروز دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین احتیاجهای اقتصادی کمیته ملی المپیک، همکاری لازم را داشته و کوتاهی نکرده اند.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید اردوهای مستمر داخلی و خارجی داشته باشیم تا ورزشکاران آمادگی لازم را کسب نمایند، صحبت های خود را ادامه داد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هدف آرمانی این کمیته، کسب سکو در المپیک 2020 به شمار می رود، گفت: توجه به احتیاجهای فدراسیون ها به ویژه در بخش سخت افزاری بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود: فدراسیون ها احتیاج دائمی به تجهیزات جدید، امکانات و تکنولوژی دارند که به روز و استاندارد باشد به گونه ای که بتواند یاری حال آنها در عرصه رقابتی و بین المللی باشد. متأسفانه در داخل، این تولیدات را در بسیاری از زمینه ها نداریم و لازمه آن، این است که واردات را داشته باشیم، چرا که در مسابقات جهانی از یک برند خاص استفاده می گردد و ما هم به اجبار باید از آن برند استفاده کنیم تا در میادین جهانی، حضور بهتر داشته باشیم.

صالحی امیری با اشاره به توجه لازم به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورزش گفت: ورزش یک بستر است و هدف عالی نیست. هدف متعالی ما در ورزش، تربیت انسان های اخلاقی و انسان مدار است. هدف متعالی ما داشتن پهلوان و تربیت انسان هایی با زیست انسانی است. وقتی سیل یا زلزله رخ می دهد، یک پهلوان واقعی باید در کنار مردم قرار بگیرد. از این نظر ورزش را بستری برای توسعه انسانی و اخلاقی می دانیم و خوشبختانه امروز قهرمانان ما ثابت کردند از ظرفیت پهلوانی بالایی برخوردارند همان گونه که در سیل اخیر، بسیاری از قهرمانان ما کنار مردم بودند.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال گذشته کمیسیون فرهنگی در کمیته ملی المپیک شکل گرفت، صحبت های خود را با رادیو ورزش ادامه داد و اظهار داشت: استفاده از همه فرصت های موجود در ورزش، نکته مهمی است که باید در سال جدید به آن توجه داشته باشیم. سال جاری با انسجام و وفاق در ورزش و توسعه عالی، به کسب سهمیه دست خواهیم یافت. مفهوم انسجام یک شعار نیست، بلکه این است که باید بپذیریم برای رسیدن به قله، تعامل، همکاری و همدلی داشته باشیم. بر این اساس سیاست خود را بر این قرار داده ام که هیچ گاه وارد حاشیه نشوم. خوشبختانه وزیر ورزش به عنوان محور ورزش در کشور و همچنین فدراسیون ها و کمیته پارالمپیک هم منسجم و متحد در کنار هم هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: همراه با وزیر ورزش تصمیم گرفته ایم که از ابتدای سال تحت هیچ شرایطی وارد هیچ حاشیه ای نشویم و همه انرژی خود را صرف دستیابی به اهداف مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک و سکوهای بین المللی کنیم. اگر تمام کوشش های ما به لبخند و رضایت مردم ختم نگردد، فاقد ارزش است.

به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری همچنین در خصوص تیم فوتبال امید، با بیان اینکه این موضوع که چرا در جهت آماده سازی تیم فوتبال، بحث تیم امید دیده نمی گردد، موضوعی است که باید مورد واکاوی قرار بگیرد؟ گفت: مجموع آنالیز ما این را نشان می دهد که تیم امید مسئله فوتبال کشور نشده است درحالی که باید در کنار تیم ملی فوتبال و باشگاه ها، تیم امید را به عنوان یک ظرفیت بالقوه در نظر گرفت که می تواند ملی ساز آینده باشد. در تمام کشورها از تیم امید به تیم ملی می رسند؛ این یک جهت مشخص شده است اما متأسفانه در فوتبال ایران، کاستی هایی در این زمینه وجود دارد.

وی توضیح داد: اگر باشگاه ها همکاری لازم را داشته باشند، ما در تیم امید وضعیت بهتری را خواهیم داشت البته باشگاه ها هم مسائل و مسائل خاص خود را دارند. آنها وقتی برای بازیکن هزینه می نمایند، احساس می نمایند که باید او را به صورت تمام وقت در اختیار داشته باشند البته من و وزیر ورزش پیگیر وضعیت تیم امید هستیم، نشست هایی را داشتیم و حتی حضوری هم در کنار کادر فنی و بازیکنان این تیم بودیم. دوستان به ما قول دادند این تیم را برای هدفی که داریم (کسب سهمیه المپیک) آماده نمایند. تأکید می کنم که اگر قرار است به این هدف برسیم، احتیاجمند یک بازنگری در نوع نگاه به تیم امید هستیم. هیچ کوتاهی در این خصوص نخواهیم داشت. حتی دوستان در بازدید قبل از سال، اعلام احتیاج اقتصادی کردند. بلافاصله یک روز قبل از خاتمه سال 200 میلیون تومان برای این تیم واریز کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: برای حمایت از تیم امید، وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال کوتاهی نخواهد کرد اما نگاه باید بازبینی گردد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2093

به "صالحی امیری: نوع نگاه به تیم فوتبال امید باید تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: نوع نگاه به تیم فوتبال امید باید تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید