طرز تهیه بستنی زغالی خانگی

به گزارش راه ساری، بستنی زغالی چیست و چگونه تهیه می شود؟ بستنی زغالی نسل جدیدی از بستنی است که از طعم دهنده زغال چوب گیاهی استفاده می شود وبستنی طعم و مزه خاصی پیدا می کند. این روزها شاهد ورود بستنی سیاه رنگ با تزئین دراژه های رنگی در شهرها هستیم که به بستنی زغالی شهره است. با ورود خود به بازار و سوژه شدن توسط شبکه های اجتماعی با اقبال قابل توجهی روبرو شد. صنعت غذا رو به پیشرفت است و ذائقه ها، سلیقه ها و تنوع طلبی انسان ها سیر تکاملی خود را طی میکند. در این مطلب با طرز تهیه بستنی زغالی و خواص و مضراتش با ما همراه باشید.

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی

طرز تهیه بستنی زغالی در خانه

مواد لازم
کربن بلک یا زغال فعال خوراکی1 قاشق غذاخوری
موز یخ زده شیرین4 عدد
عصاره وانیل1 قاشق چایخوری
خامه قنادی زده شده3 لیوان فرانسوی

مراحل تهیه بستنی زغالی

  • خامه زده شده و زغال فعال را با همزن برقی خوب هم بزنید و وانیل را به آن اضافه کنید. آنها را با همزن برقی تا زمانیکه خوب مخلوط شوند هم بزنید.
  • موز یخ زده زا درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر و کشدار شود.
  • خامه ها را به آن اضافه کنید و چند پالس بزنید تا یکدست شوند.
  • مخلوط را در یک ظرف درب دار بریزید و به مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید. بعد از 8 ساعت بستنی شما آماده است.

نکته: در صورتی که از خامه معمولی استفاده کردید، کمی عسل یا شکر برای شیرینی بستنی به آن اضافه کنید.

خواص بستنی زغالی

از خواص اصلی کربن بلک می توان به DETOXIFIER اشاره کرد. به این معنی که در ذرات این ماده میلیون ها منافذ وجود دارد که این منافذ قادر هستند سموم و مواد شیمیایی در بدن را جذب کنند. از این خاصیت می توان در درمان بسیاری از مسمویت های غذایی و دارویی و یا درمان مسمویت حاصل از مجاورت با گازهای سمی و همچنین دفع سموم مواد مخدر استفاده کرد. این ماده در درمان های اوژانسی حوادث ناشی از مسمومیت در بیمارستان ها استفاده می شود. همچنین این ماده در درمان نفخ، پایین آوردن کلسترول خون، درمان مسائل دستگاه صفراوی در طول حاملگی و رفع مستی بعد از نوشیدن الکل کاربرد دارد.

خطرات و مضرات بستنی زغالی

کاهش جذب ویتامین ها: کربن فعال به همان اندازه که جاذب خوبی برای سموم است، سایر ترکیباتی که همراه با آن مصرف می شوند را نیز به خود جذب می کند، بنابراین وقتی یک بستنی زغالی می خورید ممکن است بدن خود را از جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن نظیر کلسیم محروم کنید. در مطالعه ای که روی غلظت های مختلف کربن فعال افزوده شده به آب سیب انجام شد نتایج نشان داد ویتامین C و برخی ویتامین های B روی کربن فعال جذب می شوند. در واقع کربن فعال قادر به تشخیص نوع موادی که جذب می کند نیست.

کاهش جذب برخی داروها: کربن فعال در زمان مصرف به طور موثری از جذب بسیاری از داروها در دستگاه گوارش جلوگیری می کند. از بین حدود 1800 نوع داروی مختلف،240 نوع از داروها در صورتی که همراه با کربن فعال مصرف شوند، جذب نمی شوند. از آنجا که ممکن است زندگی برخی افراد به برخی داروهای خاص وابسته باشد، بهتر است اطرافیان خود را از این ویژگی کربن فعال مطلع کنید.

عوارض ریوی: مصرف کربن فعال در برخی موارد با عوارض ریوی همراه است. این عوارض زمانی به اثبات رسید که بچه هایی که با کربن فعال تحت درمان قرار گرفتند، پس از اتمام مصرف آن دچار عوارض ریوی شدند.

اختلالات گوارشی: مصرف کربن فعال با برخی اختلالات گوارشی همراه است که از آن جمله می توان به حالت تهوع، استفراغ، اسهال، زخم یا سوراخ در دستگاه گوارش، انسداد روده و مدفوع سیاه اشاره کرد.

ناهنجاری های متابولیکی: اسهال وقتی رخ می دهد، اغلب به بی آبی بدن منجر می شود. این شرایط عدم تعادل بدن با افزایش غلظت سدیم و افزایش دفع آب بدن همراه است. یکی دیگر از عوارض جانبی استفاده از کربن فعال، افزایش غلظت منیزیم در خون است.

تداخل با داروهای پیشگیری از بارداری: موضوعی که بسیاری از زنان از آن بی اطلاع هستند، تداخل شارکول یا کربن فعال با داروهای پیشگیری از بارداری است! در تحقیقی که در این زمینه انجام شد در افرادی که از داروهای ضد باروری هورمونی استفاده می کنند، مصرف شارکول چند ساعت پس از قرص می تواند کارایی آن را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و در پایان به شما خواندن مطلب طرز تهیه بستنی خرمالو را پیشنهاد می کنیم.

آیا شما بستنی زغالی یا بستنی سیاه را تا به حال امتحان کرده اید؟ طعم آن چگونه بوده است؟ تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11596

به "طرز تهیه بستنی زغالی خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی زغالی خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید