عبدالحمید احمدی: حال ورزش همگانی نسبتا خوب است

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی گفت: یکی از دغدغه های دولت، توسعه ورزش همگانی است چراکه ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد و من می خواهم از همین جا اعلام کنم حال ورزش همگانی به خاطر توجه دولت و آقای سلطانی فر نسبتا خوب است.

عبدالحمید احمدی: حال ورزش همگانی نسبتا خوب است

وی به گزارش مرکز آمار کشور اشاره نمود و ادامه داد: بیش از 51 درصد مردم ایران ورزش می نمایند، این در حالی است که در سال 94 این رقم 44درصد بوده است. اگرچه آمار کنونی نمایانگر شرایط نسبتا خوبی است اما ورزش همگانی در ایران برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله دارد.

معاون وزیر که در نشست معاونان و مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان با معاون اول رئیس جمهور صحبت می کرد با بیان این نکته که چالش امروز ما کیفیت بخشی به برنامه های همگانی و افزایش تاثیر گزاری آن در ارتقای سطح سلامتی است، شرح داد: در این دوره با تنوع بخشی به برنامه ها، ایجاد هم افزایی در دستگاه های مرتبط و تمرکز بر تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه کوشش کردیم گام های مثبت و موثری را در توسعه ورزش همگانی برداریم.

وی به شورای ورزش همگانی با ریاست سلطانی فر اشاره نمود و اضافه کرد: این شورا علاوه بر اینکه به هم افزایی یاری بسیاری کرده، بستر مناسب را برای تعامل دستگاه ها ایجاد نموده است به طوری که شاهد افزایش تعداد و تنوع برنامه ها و مشارکت مردم در برنامه های ورزش همگانی در سه سال گذشته بوده ایم.

احمدی در این نشست این نکته را مورد توجه قرار داد که حتی شیوع ویروس کرونا در کشور نتوانسته تاثیری در فرایند رو به رشد ورزش همگانی بگذارد.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونا با ارائه الگوی ورزش در خانه با بهره مندی از فضای مجازی وبا مشارکت فدراسیون های ورزشی، صدا و سیما و ... اقدامات موثری که بتواند به تحرک مردم در فضای خانه و سلامت مردم یاری کند اجرا شده است.

احمدی اعلام نمود: بیش از 113 هزار و 260 برنامه با موضوع ورزش در خانه اجرا شد که تقدیر سازمان بهداشت جهانی را برای ما به همراه داشته به طوری که این نهاد بین المللی از وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک مجموعه الگو ساز در جهت ترویج فعالیت بدنی در دوره کرونا تقدیر کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی همچنین اشاره ای به فعالیت های این معاونت در حوزه ورزش روستایی و عشایری داشت و از برگزاری نخستین دوره جام خوشه چین با هدف مشارکت روستائیان در یک رویداد ورزشی و تجهیز و راه اندازی 4 هزار و 650 خانه ورزش روستایی با هدف برطرف کمبود اماکن و فضاهای ورزشی در مناطق روستایی با رویکرد برقراری عدالت اجتماعی اطلاع داد.

وی در تکمیل سخنانش به افتتاح 1500 زمین چمن مصنوعی در روستاها که بسیار مورد استقبال روستاییان و عشایر قرار گرفته است، اشاره نمود.

عبدالحمید احمدی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ورزش با بهره مندی از ظرفیت 5 هزار شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس و 135 ورزشکار شهید مدافع حرم در جهت ترویج منش و مرام پهلوانی در جامعه ورزش را از اقداماتی اعلام نمود که در بخش فرهنگی این معاونت اجرایی شده است.

معاون وزیر ورزش افتتاح و راه اندازی موزه ملی المپیک و پارالمپیک را نیز یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این معاونت اعلام نمود و گفت: این مهم با همکاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های ورزشی برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران تحقق یافته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تقویت مسئولیت اجتماعی و مشارکت اجتماعی در جامعه ورزش را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این معاونت برشمرد و شرح داد: به عنوان مثال در زلزله کرمانشاه بیش از 17 میلیارد تومان و در حادثه سیل شمال کشور بیش از 14 میلیارد تومان یاری های نقدی توسط جامعه ورزش و جوانان کشور جمع آوری شد.

عبدالحمید احمدی در سرانجام سخنانش از اسحاق جهانگیری خواهان اعمال قانون بهره مندی وزارت ورزش و جوانان از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش اضافه کرده با هدف توسعه ورزش در کشور شد.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10623

به "عبدالحمید احمدی: حال ورزش همگانی نسبتا خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالحمید احمدی: حال ورزش همگانی نسبتا خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید