عجیب ترین مکان های جهان

به گزارش راه ساری، چشمه بزرگ منشوری سومین چشمه آب گرم جهانست. یکی از عجیب ترین مکان های جهان در آمریکا. اینجا به رنگین کمانی می ماند که روی زمین پدید آمده است.

عجیب ترین مکان های جهان

زیبایی های دنیای که در آن ساکنیم بی خاتمه است. این دهکده دنیای در هر لحظه فوران دیدنی هایش را به سمت گردشگران نشانه می رود؛ وَ هر روز که نه، هر ساعت به ساعت انگشت تعجب بر دهان ساکنین این سیاره می نشاند. امکان ندارد در طول زندگی مان جمله چه قدر زیباست را برای طبیعتی به کار نبرده باشیم. این زیبایی ها گاهی به قدری حیرت انگیز است که باورمان نمی گردد چنین منظره خارق العاده ای واقعاً وجود داشته باشد. مکان هایی سوررئال که ممکن است برخی از آن ها را شنیده، اما به چشم خود ندیده بایشید. این مطلب از صفحه گردشگری مان تعدادی از این زیبایی های حیرت انگیز را برایتان می شمارد تا بتوانید به هر کدام از آن ها که برایتان دوست داشتنی تر بود سفر کنید. عجیب ترین مکان های دنیا را در خبرنگاران را به خاطر بسپارید.

دارک هجز، ایرلند شمالی

مکانی با نام Kingsroad را در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به خاطر دارید؟ این مکان با آن درختان دیدنی و در هم تنیده واقعاً وجود دارد. اینجا جاده ای در ساحل انتریم است در ایرلند شمالی. در واقع در قرن 18 میلادی خانواده استوارت درخت هایی را در کناره های جاده منتهی به عمارت خود کاشتند که امروز بعد از قرن ها به یکی از توریستی ترین نقاط ایرلند شمالی تبدیل شده است. دارک هجز (The Dark Hedges) بهترین و دیدنی ترین عکس ها را به گردشگران عاشق عکاسی هدیه می نماید و تمام فصول سال، زیبایی خود را با سخاوت مقابل چشمان گردشگران به نمایش می گذارد.

دریاچه بایکال شمالی، روسیه

امکان ندارد نام دریاچه بایکال (Northern Lake Baikal) را به عنوان یکی از عجیب ترین مکان های دنیا نشنیده باشید یا تصاویرش به چشمتان نخورده باشد. هفتمین دریاچه بزرگ دنیا در جنوب سیبری که در فهرست میراث دنیای ثبت شده است. بسیار جذاب و دیدنی است و بزرگ ترین دریاچه آب شیرین دنیا محسوب می گردد. آب این دریاچه به قدری زلال است که به شاخصه منحصر به فرد آن تبدیل شده و تا عمق 40 متری زیر آب را می توان به راحتی دید! بیشتر طبیعت گردان و گردشگران عکس های بی نظیری در هنگام زمستان از یخ زدگی این آب زلال گرفته اند که شگفت انگیز است.

این تصویر در دمای 19 درجه زیر صفر گرفته شده. در فصل سرما که به خوبی شگفتی آب های زلال یخ زده را به تصویر کشیده است. اگر سرما شما را سر شوق می آورد، حتماً در زمستان برای دیدن این دریاچه بروید اتا بتوانید چنین عکس هایی را برای خود به یادگار بیاورید.

آبشار کوآنگ سی، لائوس

آبشار کوانگ سی (Kung Si Waterfall) در لائوس است که حسابی دل دنیاگردان را برده. دنیاگردان در فصول مختلف سال برای دیدن این آبشار می آیند. آبشاری سه طبقه که آبی بسیار تمیز دارد و معمولاً استخر طبیعی آن از دست مسافران و گردشگران در امان نیست. پوشش گیاهی منحصر به فرد و زیبایی بی حدی دارد. رنگهای شفاف و چشم نواز این آبشار و طبیعت اطرافش آن را تبدیل به مقصدی پر تردد برای مسافران نموده است.

چشمه منشوری بزرگ، ایالات متحده آمریکا

اینجا سومین چشمه آب گرم دنیاست. یکی از عجیب ترین مکان های دنیا در آمریکا. چشمه بزرگ منشوری (Grand Prismatic Spring). در پارک ملی یلوستون قرار گرفته است. باکتری های مختلفی در آب این چشمه وجود دارد که آن را به رنگ های متنوعی مانند سبز،قرمز، سبز و … در آورده است. اینجا یک رنگین کمان است که روی زمین فروریخته است. در فصول مختلف این طیف رنگی تغییر می نماید. پارک ملی یلوستون با داشتن این جاذبه طبیعی و ده ها جانور کم نظیر مانند خرس گریزلی، گرگ و موس (گوزن شمالی) و… یک مکان دیدنی و جاذبه گردشگری را در اختیار بازدید کنندگان قرار داده است.

دره آنتلوپ، ایالات متحده آمریکا

در آریزونا بیابانی است به نام ناواجو. در ناواجو، دره ای عمیق و باریک است به نام دره آنتلوپ (Antelope Canyon). قرن ها توسط آب و باد دچار فرسایشی عجیب شده و اشکالی مارپیچ به خود گرفته است. انعکاس نور در اینجا مناظری حیرت آور به وجود آورده. راهرو های باریک و پر پیچ و خمی برای عبور جریان آب به شکل نعل اسبی و خطوط نا متقارن دیدنی با آن رنگ های درخشان، زیبایی بی خاتمهی را موجب شده است. آنتلوپ همواره سوژه بی نظیری برای عکاسی گردشگران و مسافران بوده است.

سالار دی یونی، بولیوی

در جنوب غربی کشور بولیوی، بزرگترین دریاچه آب شور دنیا قرار گرفته است. سالار دی یونی(Salar de Uyuni) زیبا و منحصر به فرد است. یخ زدن این دشت نمک در زمستان بسیار عجیب و دیدنی است. به یک آینه بزرگ می ماند که تصویر بی نظیری از انعکاس آسمان را برای گردشگران به نمایش گذاشته است. یک نمای پر جلال که هر ساله گردشگران بسیاری را از همه نقاط دنیا به اینجا می کشاند. سنگ های نمکی که در اطراف هستند هم معمولاً سوغاتی های بی نظیری محسوب شده و اگر در هتل های اطراف سالار دی یونی اقامت کنید خواهید دید که تمام یا بخشی از مبلمان و اشیای موجود در فضای آنجا از همین سنگ ها ساخته شده اند.

هواکیکینا، پرو

مطمئنم چنین جایی را ندیده اید. غیر از باغ شازده ماهان خودمان در دل کویر، که باید بدانید اینجا ده برابر از آنچه می شناسید بزرگ تر است. واحه ای به نام هواکیکینا (Huacachina). در اطراف دریاچه طبیعی در پرو یکی از عجیب ترین مکان های دنیا ساخته شده و دور تا دورش را تپه های شنی طبیعی فرا گرفته اند.

اینجا غیر از جاذبه گردشگری یک تفریحگاه هم هست که انواع تفریحات کویری در آن انجام می گردد. تفرجگاهی برای خانواده ها که اسکی روی تپه های شنی و سافاری از جمله تفریحات رایج این روستاست. افسانه یا افسانه هایی هم راجع به پری این دریاچه گفته می گردد و سفر کردن به آنجا خالی از لطف نیست.

دروازه جهنم، ترکمنستان

در ترکمنستان یک گودال عظیم وجود دارد که سال هاست آن را دروازه جهنم می نامند. در واقع این مکان پر است از گاز های مختلف و دود گوگرد که حدود 40 سال در حال سوختن است. این دهانه بزرگ، شعله های همواره روشن وَ بوی سوختن که تا شعاعی آن طرف تر به مشام می رسد باعث شده تا نام دروازه جهنم (The Door to Hell) را به این مکان بدهند. هرچند باید بگویم آوازه اینجا به تمام دنیاگردان و گردشگران رسیده و سالانه هزاران نفر از آنها را به اینجا می کشاند. در کنار روستای قره قوم در ترکمنستان واقع است. قطر 70 متری این گودال، عظمت آن را به خوبی نشان می دهد و نام دروازه جهنم را برای این مکان برازنده می نماید.

kalarena.com: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

namasho.com: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7829

به "عجیب ترین مکان های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مکان های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید