عفو بین الملل: عربستان فوراً فعالان حقوق مدنی را آزاد کند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از العالم، سازمان عفو بین الملل که پیشتر خواهان آزادی عبدالله الحامد از زندان شده بود بیان کرد مرگ الحامد که به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز در زندان های سعودی بسر می برد، باعث تأسف است.

عفو بین الملل: عربستان فوراً فعالان حقوق مدنی را آزاد کند

این سازمان همچنین اظهار داشت: تمام فعالان حقوق مدنی که در زندان های سعودی بسر می برند باید هرچه سریع تر آزاد شوند. پس از انتشار خبر ابتلای الحامد به کما در زندان های سعودی، سازمان عفو بین الملل روز شنبه هفته گذشته خواهان آزادی فوری وی شده بود.

عبدالله الحامد منتقد برجسته، صبح امروز- جمعه- به دنبال وخیم شدن شرایط جسمانی اش در زندان درگذشت. عبدالله الحامد در نهم آوریل پس از آنکه دچار سکته مغزی شد، به بیمارستان الشمیسی در ریاض منتقل شد.

الحامد در سال 2013 بازداشت و بدون تفهیم اتهام، به 11 سال زندان محکوم شد. از عبدالله الحامد به عنوان مؤسس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی و یکی از برجسته ترین مدافعان اصلاحات در این کشور یاد می گردد.

به همین دلیل، سازمان حقوق بشر قسط پنجشنبه گذشته خواهان انتقال عبدالله الحامد از زندان به بخش مراقبت های ویژه شده بود. سازمان قسط اعلام نموده بود الحامد در داخل زندان الحائر ریاض دچار سکته مغزی شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8909

به "عفو بین الملل: عربستان فوراً فعالان حقوق مدنی را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو بین الملل: عربستان فوراً فعالان حقوق مدنی را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید