عکس های برتر جشنواره عکس سونی در سال 2019 - بخش آزاد

به گزارش راه ساری، برگزیدگان جشنواره عکس سونی

پس از موفقیت های باورنکردنی جشنواره عکس سونی در سال 2018، باید هم انتظار جشنواره جهانی دیگری را هم می کشیدیم. سونی در پی شکستن رکورد جشنواره های قبلی خود، جشنواره عکس 2019 را بر پا نمود. در این مسابقه و جشنواره، رقابت بسیار بالا بود. چرا که در قوانین جشنواره عکس سونی گفته شده بود که هر کسی می تواند شرکت کننده باشد. جشنواره عکس سونی در مجموع در حدود 12 سال است که برگزار می گردد. مجله خبرنگاران به معرفی برگزیدگان جشنواره عکس سونی در سال 2019 می پردازد و این تصاویر را برای شما به نمایش می گذارد.

عکس های برتر جشنواره عکس سونی در سال 2019 - بخش آزاد

در مجموع جشنواره عکس سونی سال 2019 در چهار بخش برگزار گردید: بخش حرفه ای، با موضوع آزاد، جوانان و دانشجویان. در رقابت های امسال، هیات داوران برای معین نمودن جوایز جشنواره عکاسی سونی در رقابت با موضوع آزاد، دقت بسیاری داشتند. شرکت نمایندگان می توانستند در این رقابت، 10 عکس را در طیف گسترده ای ارائه دهند. برنده این بخش از مسابقه، عنوان عکاس برتر آزاد سال 2019 را از آن خود می نماید و جایزه ای به اندازه 5000 دلار را می برد. همچنین تجهیزات عکاسی سونی به همراه پرواز رایگان به لندن برای مراسم معرفی برندگان دریافت خواهد کرد. در ادامه شما را با عکس های شرکت نماینده در این بخش از مسابقه آشنا می نماییم.

عکس زیر با عنوان The Colors یا رنگ ها از میانمار شرکت نموده است. عکاس این عکس فردی به نام زارنی میو وین (Zarni Myo Win) است. در شرحات عکس آورده شده که سه زن کارگر و نقاش سنتی چترهای میانمار. این تصویر به خاطر ایجاد رنگ های قرمز، سبز، آبی و زرد تحسین شده است. چترهای میانمار جزو سنت این کشور هستند و زنان کارگر در میان کارهای روزانه شان آن ها را رنگ می نمایند.

عنوان عکس: فرهنگ

در زمینه فرهنگ یکی از عکاسان کشورمان تحسین شده است. عکس حسن ترابی که در پایین می بینید وارد این مسابقه شده است. در شرحات عکس آمده است که: هدف از این عکس این است که زنان ایرانی و فرهنگ ایرانی را یا شاید سنت های ایرانی را نشان دهد.

عنوان عکس: باغ بروکگرین | Bookgreen Garden

این عکس از آمریکا شرکت نموده است و عکاس آن تونینو ویکاری (Tonino Vicari) است. در شرحات عکس متن زیر را می توانید بخوانید: یک عکس از باغ بروکگرین. تمام مطلبی که من می توانم بگویم این است که جادوی باغ، نمونه بارزی از زندگی هماهنگ میان انسان و طبیعت است. زمانی که انسان و طبیعت می توانستند در هماهنگی و صلح زندگی نمایند.

تصویر هوایی از یک استخر در مجارستان و شهر بوداپست. نام این مکان پاتریک سلزکی (Patrik Szeleczkei) است.

عنوان این عکس پادشاه قلعه یخی است و در سوئیس گرفته شده است. نام عکاس آن سیلیویا میشل (Sylvia Michel) بوده و اینگونه می نویسد:

من دوست دارم، تجربه های جدیدی را همراه با سگم تجربه کنم. خوابیدن در یک ایگلو یکی از آرزوهای عظیم من بود. هنگامی که ما وارد این خانه برفی شدیم، سگ من راستا Rasta روی پوست ها پرید و همانطور که در عکس می بینید، به گونه ای نشست که انگار سال هاست که اینجا بوده است. او در این ایگلو احساس راحتی می کرد. زمانی که وارد شدیم، او روی خز گوسفندان پرید و مانند پادشاه قلعه یخی و در حالت نشسته به من نگاه کرد. در آن لحظه دکمه شاتر را فشار دادم و بنابراین این عکس گرفته شد. مسافرت با یک دوست خوب بسیار بیشتر خوش می گذرد. این تصویر در تاریخ اول ژانویه 2018 در ایگلودورف زرمات (Igludorf Zermatt) گرفته شده است.

عنوان عکس زیر: نورهای صبحگاهی

مکان: آگرا در هند

عکاس: الکساندر رشینا (Aleksandr Reshnia)

نور خورشید صبحگاهی از میان تاق ها در مجتمع تاج محل در آگرای هند، در مارس 2018 عبور می نماید. امروزه پیدا کردن فردی که تاج محل (مشهور ترین و یکی از جاذبه های محبوب هند) را نمی شناسد بسیار سخت است.

عنوان عکس: بازی در یخ

این عکس در کشور ایتالیا و توسط عکاسی به نام مارکو مارکونه (Marco Marcone) گرفته شده است. او در خصوص عکس می گوید:

اقوام ننات ها قبل از اینکه با تهدید انقراض روبرو شوند، با چالش هایی مانند استعمار، جنگ داخلی، انقلاب و یکجانشینی اجباری روبرو شده اند. امروزه، روش زندگی آن ها به طور جدی تهدید می گردد. بچه ها از خانواده هایشان جدا شده اند و به مدارس شبانه روزی دولتی فرستاده می شوند، جایی که آن ها، حتی نمی توانند به زبان مادری خود صحبت نمایند .

عنوان عکس: گیر افتادن در دریای یخی

این عکس هم توسط یک عکاس به نام مارکو جیووتی (Marco Gaiotti) از ایتالیا در جشنواره عکس سونی شرکت نموده است. در شرح این عکس هم متن زیر آمده است:

کوه های یخی در دریای یخ در سوالبارد (Svalbard)

عنوان عکس زیر: خمیازه روزانه

این عکس را یک عکاس هندی به نام سهیل ایزمان (Sohail Inzaman) گرفته است. او در خصوص عکسش می گوید: در طول فصل تابستان بود و آن روز درجه حرارت، حدود 40 درجه سانتیگراد بود. ما به سمت منطقه 2 در پارک ملی جالانا (Jhalana National Park) حرکت کردیم، به دنبال کفتار می گشتیم و بعد او را در نزدیکی محل استراحتش دیدیم. ما خیلی به او نزدیک بودیم، بی سر و صدا نشستیم و او را تماشا کردیم. همانطور که می دانیم کفتارها در شب ها بیرون می آیند و در طول روز در لانه های خود، از نور خورشید مخفی می شوند.

عنوان عکس: قطار شتر

این عکس توسط عکاسی چینی به نام پانگ ژیائو ژونگ (Pang Xiao Zhong) به جشنواره عکس سونی سال 2019 فرستاده شده است و یکی از جاذبه های این کشور را نشان می دهد. این عکس در شین جیانگ چین (Xinjiang) گرفته شده است.

عنوان عکس: راهبه ها در تور

عکاس بریتانیایی این عکس شخصی به نام پولی روسین (Polly Rusyn) است که راجع به عکسش این گونه می گوید:

زمانی که من در رم بودم، مصمم به دریافت عکس از راهبه ها بودم و در آخرین روز سفر من بود که به این دو راهبه برخوردم. دو راهبه ای که عینک آفتابی به چشم داشتند و با خوشحالی در حال سلفی دریافت از یکدیگر بودند. من خودم را به مقابل آن ها رساندم و چند عکس را سریع گرفتم تا اطمینان حاصل گردد که تلفن آن ها به طور واضح، از ساختمان های پس زمینه جدا گردد.

عنوان عکس زیر: پایکوبی در پای کوه یولونگ (Yulong)

این عکس در چین توسط فردی به نام شین چنگ (Xin Cheng) برای جشنواره عکس سونی سال 2019 فرستاده شده است. این عکاس می گوید: من چهار روز رابرای یک روز روشن در پای کوه یولونگ منتظر بودم. زمانی که مردم محلی در صحنه قرمز کوه و در برابر کوه برفی می پایکوبییدند، صحنه بسیار زیبایی به وجود آمد.

عنوان عکس: ضد آفتاب

عکسی از استرالیا و گرفته شده توسط شخصی به نام Gaetano Dario Gargiulo است.

عنوان عکس: Circuit Board or Funfair

نام عکاس: نیکولاس ای جونز (Nicholas E Jones) از بریتانیا

عنوان عکس: بالا، آنجا

عکاس این عکس شخصی به نام کریستوفر کامسو (Christopher Comeso) بوده که از فیلیپین در جشنواره عکس سونی سال 2019 شرکت نموده است.

عنوان اولین عکس در این صفحه: صبح تابستان

عکاس این عکس شخصی به نام متیو کاتل (Matthew Cattell) بوده که از انگلستان در جشنواره عکس سونی سال 2019 شرکت نموده است.

منبع: designyoutrust.com

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8727

به "عکس های برتر جشنواره عکس سونی در سال 2019 - بخش آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های برتر جشنواره عکس سونی در سال 2019 - بخش آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید