غربالگری هپاتیت C به پیشگیری از بیماری کبدی یاری می نماید

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، برای هپاتیت های A و B، واکسن های پیشگیرانه وجود دارد، اما هیچ واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد.

غربالگری هپاتیت C به پیشگیری از بیماری کبدی یاری می نماید

دکتر جیمز اسپیچر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سلامت ایالت پنسیلوانیا، در این باره می گوید: ما می توانیم این ویروس را از بین برده و افراد را در مقابل ابتلا به بیماری کبد مراقبت نماییم. اما تنها با پی بردن به وجود این ویروس می توانیم این کار را انجام دهیم. از اینرو غربالگری بسیار حائز اهمیت است.

هپاتیت C موجب بروز التهاب مزمن در کبد می گردد. به مرور زمان این التهاب می تواند منجر به سیروز کبدی، بیماری های کبدی یا سرطان کبد گردد. اینها یکی از دلایل اصلی نارسایی کبد بوده که فرد را نیازمند پیوند کبد می نماید.

اخیرا داروهای ضدویروسی پیشرفته می توانند 9 نفر از هر 10 نفر فرد مبتلا به هپاتیت C را درمان نمایند. اما از آنجائیکه هپاتیت C می تواند منجر به آسیب کبدی گردد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا توصیه می نماید افراد بین 53 تا 73 سال تحت غربالگری قرار گیرند.

هپاتیت C موجب بروز علائم خفیف شبیه سرماخوردگی شده که چندین هفته طول کشیده و سپس از بین می رود. اما ویروس می تواند تا سالها در کبد بدون تشخیص باقی بماند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 996

به "غربالگری هپاتیت C به پیشگیری از بیماری کبدی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری هپاتیت C به پیشگیری از بیماری کبدی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید