مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب

به گزارش راه ساری، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد رژیم غذایی نامناسب بیش از استعمال دخانیات و فشارخون بالا کشته می دهد.

مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد رژیم غذایی نامناسب بیش از استعمال دخانیات و فشارخون بالا کشته می دهد.

این پژوهش آماری حکایت از مرگ سالانه بیش از 500 هزار آمریکایی و 90 هزار انگلیسی دارد که تمام این مرگ ها از رژیم غذایی نامناسب نشأت می گیرد.

به گفته کارشناسان مؤسسه بیل گیتس، مصرف بیشتر گوشت قرمز، شکر و چربی و بی توجهی به مصرف سبزیجات از دلایل عمده این مرگ و میرها هستند.

پژوهشگران باور دارند، این سبک از زندگی دلیل به وجود آمدن شمار قابل توجهی از بیماری های قلبی، سرطان ها و دیابت هستند که تا چند نسل بعد را گرفتار می نمایند.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد، در سال 2017 بیش از 10 میلیون و 400 هزارنفر در اثر فشارخون بالا و بیش از 8 میلیون نفر در اثر استعمال دخانیات در سراسر دنیا جان خود را از دست داده اند.

همین مطالعه بیانگر آن است که رژیم غذایی نامناسب در سال 2017، بیش از 10 میلیون و 900 هزار نفر را کشته که یک پنجم شمار مرگ دنیای است. بیشترین مرگ و میر در هند، چین، ایالات متحده و روسیه ثبت شده و انگلیس به بالاترین حد از مرگ و میر خود رسیده است.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن تأکید می نمایند، رژیم غذایی نامناسب قاتل فرصت های زندگی است.

انتهای پیغام/

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2103

به "مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید