غم بر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی رفت

به گزارش راه ساری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داده که ایران با فیلمی از یک غذای اصیل ایرانی به کمپین (Gastronomy) سازمان جهانی جهانگردی پیوست.

غم بر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی رفت

ولی تیموری، ویدئوی این غذا را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و نوشته است: کلیپ غم بر پلو شیرازی که با موضوع معرفی یکی از غذاهای اصیل ایرانی تهیه شده است، شرایط و شاخص های لازم را برای شرکت در جشنواره بین جهانگردی غذا (Tourism & Gastronomy) سازمان دنیای جهانگردی UNWTO احراز کرد و به نمایندگی از صنعت جهانگردی ایران، از طرف دبیرخانه این سازمان بین المللی به طور رسمی در سایت آن معرفی گردید.

محمد قاسمی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ـ نیز در این باره گفت: حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی (Gastronomy) که از سوی سازمان دنیای جهانگردی (UNWTO) برگزار گردید، فرصتی است که رویای سفرکردن به وسیله غذا و آشپزی را زنده نگه می دارد.

او یادآور شد: جهانگردی خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه های جهانگردی است. این نوع جهانگردی در واقع به عنوان حافظ میراث فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل نموده و از این رهگذر فرصت هایی را نیز در زمینه های مختلف از جمله اشتغال زایی بویژه در مناطق روستایی فراهم می آورد.

وی اضافه نمود: بر همین اساس سازمان دنیای جهانگردی (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین فردا سفر کنید (Travel Tomorrow) از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال نمایند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش دنیای حاصل از شیوع ویروس کرونا در دنیا و با هدف احترام به فرهنگ های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این راستا معاونت جهانگردی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به فراوری فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان دنیای جهانگردی در سایت آن سازمان مورد پذیرش نهاده شد و به آدرس: www.unwto.org/Asian-cuisine بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و... و. به دنیایان فراهم آورده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی اعلام کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب جهانگرد به آن پرداخته نشده است. امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به دنیایان بشناسانیم.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: گردشبان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10446

به "غم بر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غم بر پلو شیرازی به سازمان جهانی جهانگردی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید