فاجعه در فوتبال ایران ، هیچ کس سرمربی امید نمی گردد

به گزارش راه ساری، بعد از گل محمدی و قلعه نویی، مهدوی کیا هم نپذیرفت

با حرکتی که یحیی گل محمدی انجام داد مسوولان فدراسیون فوتبال برای مشخص انتخاب سرمربی تیم المپیک به مشکل جدی برخوردند و حلا هیچ مربی ای پیدا نمی گردد تا تیم امید را در دوم مسابقات مقدماتی المپیک راهنمایی کند.در واقع بهتر است اینگونه بگوئیم که فدراسیون گزینه ای برای در اختیار گذاشتن تیم امید ندارد و کاری از عهده کمیته المپیک هم برنمی آید.

فاجعه در فوتبال ایران ، هیچ کس سرمربی امید نمی گردد

پس از جدایی زلاتکو کرانچار از جمع امیدها و صحبت های مهدی تاج مبنی بر انتخاب یک سرمربی ایرانی برای راهنمایی تیم امید گزینه های اصلی و مد نظر حمید استیلی برای سرمربیگری یک به یک پیشنهاد سرمربیگری این تیم را رد کردند.

آخرین نامی که در تماس حمید استیلی از حضور در این سمت عذرخواهی نموده مهدی مهدوی کیا است که در حال حاضر بعد از گذراندن دوره مربیگری A یوفا مدرک خود را دریافت نموده و با خانواده اش به تعطیلات رفته است. مهدوی کیا که تجربه کار کردن با فوتبالیست های جوان در آموزشگاه شخصی خودش و همچنین تیم های پایه هامبورگ را دارد و نزد عموم جامعه نیز محبوب است می توانست گزینه خوبی باشد اما او نیز پیشنهاد فدراسیون را رد نموده است.

مهدوی کیا در پاسخ به استیلی با اشاره به فضای فعلی فوتبال ایران بازگشت خود را به صلاح ندانسته است. مهدوی کیا اخیرا در کلاس های مربیگری یوفا شرکت نموده است و پیروز شد بالاترین مدرک مربیگری در فوتبال اروپا را دریافت کند.

از طرفی یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی دو گزینه دانه درشت دیگر تیم امید هم به حضور روی جایگاه سرمربیگری تیم امید علاقه ای نشان ندادند. امیر قلعه نویی اولین مربی ای است که با او در این زمینه تماس گرفته شده اما در حالی که او از حمید استیلی درخواست وقت نموده بود تا بعد از انتها فصل با سپاهان در این خصوص تصمیم بگیرد، انتشار اخباری مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال با یحیی گل محمدی او را از پذیرش پیشنهاد استیلی منصرف کرد. البته انتشار ناشیانه خبر یحیی گل محمدی دستاوردی برای فدراسیون نداشت چون این مربی با رقم بهتر دو سال قراردادش را با پدیده تمدید کرد تا دست حمید استیلی بیشتر در پوست گردو بماند.

در این شرایط بعضی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به خود حمید استیلی پیشنهاد دادند راهنمایی تیم امید را برای مسابقات مقدماتی المپیک توکیو 2020 برعهده بگیرد اما استیلی به هیچ وجه راغب به این کار نیست و ترجیح می دهد یک مربی کارنامه دار این سمت را عهده دار گردد. مربی ای که تاج الزام ایرانی بودن را به آن سنجاق نموده و همین مساله کار را سختتر می نماید.

گفته می شد در حال حاضر گزینه هایی برای راهنمایی تیم امید مطرح هستند که شاید آن مقبولیت لازم را برای این پست در بین طرفداران فوتبال کسب ننمایند. مربیانی که در رقابت های باشگاهی خوب نتیجه گرفتند اما شاید جامعه طرفدار فوتبال ایران آنها را هنوز شایسته حضور در پست هایی مثل تیم امید ارزیابی نمی نماید. این مسئله ای است که کار حمید استیلی را در انتخاب سخت تر نموده است. ملی پوش سابق فوتبال ایران که بعد از گذراندن یک سال ونیم زمان با کرانچار به عنوان بهبود کیفی شرایط تیم امید با جدایی او موافقت کرد اما در حال حاضر هنوز پیروز نشده کسی را جایگزین او کند.

در حال حاضر دو مربی تقریبا جوان و دو مربی باتجربه برای پست سرمربیگری تیم ملی امید نامزد شده اند و بعضی از اعضای فدراسیون روی یک اسم نظر بیشتری دارند. حمید استیلی اما عقیده دارد باید جست وجوهای بیشتری درباره نام ها صورت بگیرد و مذاکرات نیز ادامه یابد تا گزینه منتخب از هر نظر مقبول مردم باشد.

امیدهای فوتبال ایران بعد از دوره استراحت در مناسبت های اردویی دور هم جمع می شوند تا تیم امید حضوری قدرتمندانه در رقابت های سخت مقدماتی المپیک توکیو داشته باشد.مسابقاتی که دی ماه سال جاری برگزار می گردد و با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر ورزش برای صعود به المپیک و شکستن تابوی 44 ساله حساسیت فدراسین فوتبال و کمیته ملی المپیک برای این انتخاب بسیار زیاد شده است.

در واقع استیلی و مسوولان تیم امید دنبال این هستند تا تیم امید را به مربی ای بسپارند که امید زیادی به صعود داشته باشند اما برای مربیان درجه یک فوتبال کشورمان حضور در راس کادر فنی این تیم نه از نظر اقتصادی نه از نظر فوتبالی چندان جذاب نیست ضمن اینک با توجه به حساسیت پیش آمده درباره صعود این تیم مربیان دوست ندارند چنین ریسکی نمایند؛اتفاقی که شاید برای فوتبال ایران شبیه به فاجعه باشد.

3-670

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2989

به "فاجعه در فوتبال ایران ، هیچ کس سرمربی امید نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه در فوتبال ایران ، هیچ کس سرمربی امید نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید