فارس من، اما و اگرهای درخواست مردم مبنی بر تعویق کنکور

به گزارش راه ساری، پس از مطالبه مردم مناطق سیل زده کشورمان برای به تعویق افتادن زمان کنکور سراسری، بعضی نمایندگان مجلس در نامه ای از رئیس جمهور خواهان تعویق 3 ماهه کنکور شدند اما بعضی دیگر به دلایلی با این موضوع مخالف هستند.

فارس من، اما و اگرهای درخواست مردم مبنی بر تعویق کنکور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در پی وقوع سیل در چند استان کشورمان در فروردین ماه سال جاری، مخاطبان خبرنگاران به وسیله سامانه فارس من، خواهان به تعویق افتادن کنکور سراسری سال 98 برای حمایت از داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده شدند.

استدلال این افراد برای مطرح کردن درخواست شان این بود که بعضی داوطلبان مناطق سیل زده به خصوص داوطلبان نظام قدیم کنکور، در جریان سیل اخیر کتاب و جزوه های خود را از دست داده اند و منابع نظام قدیم هم در بازار موجود نیست و برای تهیه منابع به زمان بیشتری احتیاج دارند.

گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در همان زمان این موضوع را پیگیری کرد و مساله با نمایندگان مجلس نیز مطرح شد تا با آنالیز این موضوع پاسخ دقیق و کارشناسی به داوطلبان متقاضی تعویق کنکور بدهند.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ارسال نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور برای تعویق 3 ماهه کنکور منتشر شد.

تعویق 3 ماهه برگزاری کنکور برابر با یک ترم تعطیلی دانشگاه هاست

پس از انتشار این نامه از سوی یکی از نمایندگان و امیدواری این داوطلبان برای تعویق زمان برگزاری کنکور، گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، دوباره موضوع را پیگیری نموده است.

بعضی نمایندگان تعویق 3 ماهه را منطقی نمی دانند و به همین دلیل نامه را امضا ننموده اند.

با کارن خانلری، سیدجواد ساداتی نژاد و علیرضا سلیمی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صحبت کردیم که این نامه را امضا ننموده اند.

دلیل این موضوع را از علیرضا سلیمی جویا شدیم؛ سلیمی گفت: تعویق سه ماهه کنکور به معنی تعطیلی یک ترم دانشگاه هاست؛ چرا که تعویق سه ماهه کنکور یعنی زمان برگزاری این آزمون به مهرماه موکول گردد که این موضوع منطقی نیست.

وی اضافه کرد: به نظرم باید در تصمیمات مان تمام جوانب را در نظر بگیریم، سه ماه تعویق کنکور واقعا قابل پذیرش نیست زیرا اگر برگزاری کنکور به مهرماه موکول گردد با احتساب پروسه اعلام نتایج و ثبت نام داوطلبان، عملا ترم اول دانشگاه تعطیل می گردد.

خانلری نیز بر این عقیده است که منطق و استدلال برای درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری کافی نیست، ما در دوره جنگ تحمیلی هم کنکور سراسری را به تعویق نینداختیم و اتفاقا این امر یکی از نکات مثبت و برجسته نظام آموزش عالی است.

تعطیلی یک ترمی دانشگاه ها خسارت غیرقابل جبرانی برای آموزش عالی است

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اعتقاد دارد: امکان تعویق کنکور سراسری وجود ندارد و دلیلش هم این است که این کار نظام آموزش عالی را با اختلال روبرو می نماید.

خدایی معتقد است: کنکور سراسری دارای اقدامات میدانی بسیاری مانند مصاحبه ها، امتحانات عملی و غیره است و فقط بحث نمره و تست نیست که در یک زمان محدود برگزار شده و به اتمام برسد، به همین دلیل اگر کنکور سراسری به تعویق بیفتد امکان پذیرش دانشجویان در ترم مهرماه وجود ندارد و باید دانشجویان از ترم بهمن پذیرش شوند که این خسارت برای آموزش عالی کشور غیرقابل جبران است، بنابراین کنکور سراسری قابل جابجایی نیست و داوطلبان تا تیر ماه برای مطالعه فرصت دارند.

به گزارش فارس، با توجه به این تحلیل ها و نامه بعضی نمایندگان موافق تعویق کنکور به رئیس جمهور گویا داوطلبان متقاضی تعویق کنکور باید باز هم در انتظار بمانند تا پاسخ روحانی به نامه نمایندگان اعلام گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2786

به "فارس من، اما و اگرهای درخواست مردم مبنی بر تعویق کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، اما و اگرهای درخواست مردم مبنی بر تعویق کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید