فرستاده ویژه کره جنوبی با نماینده آمریکا در امور کره شمالی دیدار می کند

به گزارش راه ساری، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام دیپلماتیک گفت که نماینده ویژه کره جنوبی در امور امنیتی و صلح شبه جزیره کره قرار است تا روزهای آینده با نماینده آمریکا به منظور گفت وگو پیرامون اقدامات بیشتر بعد از نشست بی ثمر کره شمالی و آمریکا در هانوی، دیدار کند.

فرستاده ویژه کره جنوبی با نماینده آمریکا در امور کره شمالی دیدار می کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می رود که لی دو هون برای دیدار با استفن بیگان، کننده ویژه آمریکا در کره شمالی به واشنگتن سفر کند اما تاریخ دقیق این گفت وگو ها هنوز تعیین نشده و باید برنامه ریزی شود.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دیپلمات کره جنوبی قصد داشت تا درست بعد نشست آمریکا و کره شمالی با همتای آمریکایی خود دیدار کند اما بیگان به علت اینکه باید به همراه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به فیلیپین می رفت، این کار انجام نشد.

نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای مدت ها انتظارش کشیده می شد، چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت ویتنام برگزار شد. این نشست اما برخلاف نشست ماه ژوئن سال میلادی گذشته در سنگاپور نتوانست باعث ایجاد توافقی بین طرفین شود.

در همین حال، در روز شنبه درست دو روز بعد از نشست کره شمالی و آمریکا، سئول و واشنگتن اعلام کردند که تصمیم گرفته اند تا برگزاری رزمایش های Foal Eagle را که معمولاً در بهار برگزار می شد، متوقف کنند. مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی همواره یکی از منابع مهم نگرانی پیونگ یانگ بوده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7232

به "فرستاده ویژه کره جنوبی با نماینده آمریکا در امور کره شمالی دیدار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده ویژه کره جنوبی با نماینده آمریکا در امور کره شمالی دیدار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید