فلزات سمی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند

به گزارش راه ساری، آنالیز ها نشان می دهد قرار دریافت در معرض فلزات سمی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

فلزات سمی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگاران، افرادی که در معرض فلزات سمی همچون آرسنیک، سرب، کادمیوم یا مس قرار دارند بیشتر محتمل است به بیماری های قلبی مبتلا شوند.

درحالیکه این فلزات به طور طبیعی در پوسته زمین وجود دارند اما در برخی شرایط میزان آن ها در آب آشامیدنی، مواد غذایی و هوا در نتیجه فعالیت های کشاورزی، صنعتی، استخراج معدن و استعمال دخانیات به سطح بسیار بالایی می رسد. به طور مثال، مس و سرب از طریق لوله های آب وارد منابع آب آشامیدنی می شوند درحالیکه، آرسنیک و کادمیوم به دلیل فاضلاب های ناشی از فعالیت کارخانه ها و سیستم آبیاری محصولات کشاورزی در آب های زیرزمینی انباشته می گردد.

در این آنالیز محققان به ارزیابی اطلاعات جمع آوری گردیده در 37 مطالعه که با حضور 350 هزار شرکت کننده انجام گردیده بود، پرداختند. در مجموع، حدود 13 هزار نفر دچار حمله قلبی گردیده، جراحی قلب باز انجام داده یا سایر مسائل مرتبط با بیماری قلبی را تجربه کردند و همچنین حدود 4200 مورد سکته مغزی گزارش گردیده است.

نتایج آنالیز آشکار ساخت در مقایسه با افرادی که در تماس با پایین ترین سطح آرسنیک بودند، افرادی که در معرض سطح بالایی از این فلز قرار داشتند 30 درصد بیشتر با خطر احتمالی بیماری های قلبی-عروقی روبرو بودند. همچنین این رقم در مورد تماس با فلزهای سرب، کادمیوم و مس به ترتیب 43، 33 و 81 درصد برآورد گردیده است.

به گزارش ژاپن تودی، متخصصان انگلیسی می گویند: یافته های بدست آمده حاکی از آن است که تاثیر قرار دریافت در معرض عوامل زیست محیطی همچون فاکتورهای خطرزای مرسوم از قبیل فعالیت جسمی یا رژیم غذایی در بروز بیماری های قلبی-عروقی مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1397 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 188

به "فلزات سمی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلزات سمی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید