فیلمی مفرح درباره مسائل زنان در حوزه ورزش، آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و سیامک انصاری اولین گزینه ما بودند

به گزارش راه ساری، فیلم خط استوا از فردا، اکرانش را در سینماها آغاز می کند؛ فیلمی کمدی که در بحران سینما امید به جذب مخاطب دارد.

فیلمی مفرح درباره مسائل زنان در حوزه ورزش، آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و سیامک انصاری اولین گزینه ما بودند

خبرنگاران، گروه فرهنگی: اصغر نعیمی بعد از ساخت فیلم های سلام بر عشق، سایه های موازی و هایلایت این بار خط استوا را آماده اکران دارد. این فیلم درباره دو مدیر فوتبال است که برای حضور در اجلاس سالانه ای. اف. سی باید به مالزی بروند، اما راهی جزیره بالی می شوند تا با زیدان به صورت مخفیانه قراردادی امضا کنند. تهیه کننده خط استوا احسان ظلی پور است و سیامک انصاری، فرهاد اصلانی و آزاده صمدی در آن بازی می کنند. با اصغر نعیمی یک روز پیش از اکران در باره این فیلم صحبت کردیم:

دوست دارید مخاطبان از زبان شما چه چیزی راجع به فیلم بدانند؟

فیلم یک کمدی اجتماعی مفرح است که سعی کردیم در عین این که داستان جذابی را در یک فضای نو تعریف می کند، به مسائل اجتماعی به خصوص مسائلی که چندان توجهی به آن نمی گردد، از جمله مشکلاتی که زنان در حوزه ورزش دارند، بپردازد. نکته بعدی که پرداختن به آن در این فیلم برای من خیلی مهم بود، ارائه تصویری از مدیرانی است که در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و همین باعث بروز بحران و مسئله در سطح کلان کشور و جامعه می گردد.

چطور تصمیم گرفتید این موضوعات را در قالب کمدی مطرح کنید؟

زمانی که می خواستیم فیلم را کار کنیم، به نظرمان رسید زبان طنز می تواند ما را صریح تر و دقیق تر به نتیجه ای که می خواهیم برساند. به همین دلیل ترجیح دادیم این مسائل را با زبان طنز بیان کنیم که بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم. اگر مسائلی را که می خواستیم در خط استوا مطرح کنیم به شکل عبوس بیان می کردیم، فیلم تلخ و سیاهی می شد و من فکر می کنم مخاطب در شرایط نگران کننده ای که در آن قرار داریم، با لحن طنز بیشتر ارتباط برقرار می کند.

فیلم در باره فوتبال است یا مسائلی در کنار آن مطرح می گردد؟

فوتبال و به خصوص فوتبال زنان در این فیلم سمبولی از امکاناتی است که باید در اختیار زنان ما قرار بگیرد، اما به هر دلیلی از آنها دریغ شده است. شاید بتوان گفت ورزش بانوان یک نمونه از مسائلی است که در آن به زنان اجحاف شده است. اما اصل حرف فیلم محدودیت هایی است که در کل جامعه زنان با آن درگیر هستند.

از ترکیب بازیگران و از دلایل انتخاب آنها بگویید. آیا از اول به همین بازیگران فکر می کردید؟

همان لحظه که صحبت ساخت این فیلم شد، قراری با تهیه کننده ها گذاشتم که تنها در صورتی فیلم را می سازم که بتوانیم بازیگران خوب برای نقش های اصلی داشته باشیم. این شرایط خوشبختانه با همکاری تهیه کننده و بازیگران فراهم شد. سه بازیگر اصلی یعنی آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و سیامک انصاری اولین گزینه ما بودند و توانستیم با همین بازیگران هم فیلم را بسازیم.

از زمان و شرایط اکران راضی هستید؟

زمان آن دست ما نبود. چند بار خواستیم فیلم را اکران کنیم که بنا بر شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی ترجیح دادیم در شرایط بهتری اکرانش کنیم. الان هم که اکران شده، موفقیتش به شرایط اجتماعی بستگی دارد که هر لحظه ممکن است تغییر کند. امیدوارم به هر حال زمان خوبی برای اکران آن باشد.

  • تصویر دیده نشده فرهاد اصلانی در حال خوردن یک نوشیدنی!
  • وقتی اولین بار خودم را روی پرده دیدم هول کردم| برای این نقش به کمپ های ترک اعتیاد رفتم

با توجه به همین شرایط اجتماعی که از آن صحبت کردید، به نظرتان مردم از دیدن فیلم کمدی استقبال کنند؟

چراکه نه؟ هر چیزی در زندگی جای خودش را دارد. زندگی جنبه های مختلف دارد و فطرت بشر نمی تواند یک جنبه را متوقف کند. به همین دلیل فیلم کمدی هم می تواند در نیازهای مردم جای خودش را داشته باشد. همه چیز به خود فیلم برمی گردد و این که مردم چقدر با آن ارتباط برقرار کنند. این جنبه هم کاملا غیر قابل پیش بینی است و من فقط می توانم امیدوار باشم مردم فیلم را بپسندند و حرف هایشان را در آن پیدا کنند.

به موفقیت تجاری فیلم امید دارید؟

باید دید چطور پیش می رود. هیچ ارزیابی ندارم. فقط امیدوارم مخاطب خودش را پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14736

به "فیلمی مفرح درباره مسائل زنان در حوزه ورزش، آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و سیامک انصاری اولین گزینه ما بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمی مفرح درباره مسائل زنان در حوزه ورزش، آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و سیامک انصاری اولین گزینه ما بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید