قدرت ترکیه را محک نزنید

به گزارش راه ساری، وزیر دفاع ترکیه گفت: ما صلح می خواهیم اما حق خودمان را هم می خواهیم. نباید قدرت ترکیه را آزمود.

قدرت ترکیه را محک نزنید

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به خبرگزاری آناتولی درباره افزایش تنش ها میان دو کشور همسایه در مدیترانه شرقی گفت: ترکیه برای مسائل دریایی گفت و گو را ترجیح می دهد. ما صلح می خواهیم اما حق خودمان را هم می خواهیم. نباید قدرت ترکیه را آزمود.

ترکیه همچنین امروز فرانسه را به تنش آفرینی در مدیترانه شرقی متهم کرد؛ جایی که ترکیه و یونان بر سر حق استخراج انرژی اختلاف نظر دارند. این اتهام زنی در شرایطی مطرح می گردد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است در برلین تشکیل جلسه دهند تا یونان و ترکیه را به عقب نشینی از مواضع خودشان تشویق نموده و از وقوع درگیری جلوگیری نمایند.

انتظار می رود این وزرا درباره وضع تحریم و دیگر گزینه ها که بتواند ترکیه را به کاهش حفاری ذخایر انرژی در مناطق مورد مناقشه در مدیترانه شرقی ترغیب کند، رایزنی داشته باشند. آلمان وارد دیپلماسی رفت و برگشت میان آتن و آنکارا شده است تا تنش ها را آرام کند. دونالد ترامپ هم چهارشنبه تماس های تلفنی جداگانه با رهبران ترکیه و یونان داشت.

وزیر دفاع ترکیه در گفت و گو با آناتولی، فرانسه را بابت پیوستن به مانورهای ایتالیا، یونان و قبرس سرزنش کرد. او گفت: اینکه فکر کنید عملیات های نیروهای مسلح ترکیه را می توانید با مانورها و فعالیت های این چنینی خنثی کنید، رویاست.

،ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11313

به "قدرت ترکیه را محک نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت ترکیه را محک نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید