قصاص آرمان با مهلت یک ماهه خانواده غزاله به تعویق افتاد

به گزارش راه ساری، آرمان پسر جوانی که سال 92، دختری را که تصمیم به ازدواج با او داشت را به قتل رسانده بود، اما هیچ گاه درباره محل اختفای جسد حرفی نزده بود، یک ماه دیگر فرصت دارد به شبهات پرونده پاسخ دهد.

قصاص آرمان با مهلت یک ماهه خانواده غزاله به تعویق افتاد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آغاز آشنایی و ارتباط آرمان و غزاله به سفر خانوادگی در ترکیه برمی گردد که پس از آن این ارتباط به جدایی های مقطعی و چند باره و نهایتا قتل غزاله منجر شد.

12 بهمن 92 غزاله برای آخرین بار از خانه خارج و ساعاتی بعد پس از دیدار با آرمان، برای همواره ناپدید می گردد. پس از اعلام مفقود شدن غزاله توسط خانواده اش، پیگیری های پلیس آن ها و خانواده اش را به آرمان می کشاند و او پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه، تناقض گویی را کنار گذاشت و به قتل غزاله اعتراف کرد.

آرمان در تحقیقات و بازپرسی های اولیه گفته بود آن روز وقتی غزاله به خانه مان آمد و از تصمیم قطعی او برای جدایی و سفرش به خارج از کشور باخبر شدم، عصبانی شدم و بین ما درگیری ایجاد شد. پس از اینکه به زمین خورد و سرش به گوشه تخت برخورد کرد، چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم و نهایتا متوجه شد نفس نمی کشد. جسد او را در چند لایه نایلون پیچیدم و داخل یک چمدان گذاشتم و آن را در سطل زباله ای نزدیک خانه انداختم.

این، ادعا ها و اعترافات آرمان در حالی بود که با وجود اعتراف، هیچ گاه نشان و اثری از جسد غزاله یافت نشد و جستجوی طولانی در محل دپوی زباله ها در جنوب تهران هم کمکی به مأموران و خانواده غزاله نکرد تا این معما تا امروز سر به مهر بماند.

آرمان در جلسه محاکمه از خانواده غزاله عذرخواهی کرد و با این جمله مادر غزاله روبه رو شد که باید بمیری! پدر غزاله هم با اشک و بغض تقاضای قصاص کرد و گفت: مابه التفاوت دیه را می پردازیم.

آرمان درباره آشنایی و ارتباط با غزاله گفته بود: من و غزاله نزدیک عید در سفری در ترکیه با هم آشنا شدیم. هر دو با خانواده های مان به آن سفر رفته بودیم. بعد از آشنایی با تماس تلفنی با هم در ارتباط بودیم، اما بعد از مدتی در تهران همدیگر را دیدیم. رابطه ما چند بار به هم خورد و دوباره از نو آغاز کردیم. من خیلی تمایلی به ادامه رابطه نداشتم، چون هم درسم ضعیف شده بود و در آستانه کنکور بودم و هم اینکه باید به اصرار پدر و مادرم رشته دندانپزشکی قبول می شدم. در نخستین جدایی مان چند بار پیگیری کردم، اما وقتی چند بار این رخ داد دیگر دنبال ماجرا را نگرفتم.

وی ادامه داد: آن روز غزاله در واتس آپ به من پیام داد و حالم را پرسید و قرار شد همدیگر را ببینیم. طبق معمول از مدرسه به خانه آمده بودم و به خاطر حساسیت، آنتی هیستامین مصرف می کردم. در حال استراحت و خواب آلودگی بودم که تماس ناموفق غزاله را روی گوشی ام دیدم. با او تماس گرفتم و گفت: می خواهم بیایم ببینمت. مادر و پدرم در خانه نبودند و از رفت و آمد غزاله به خانه ما اطلاع نداشتند. این مورد خط قرمزی بود که پدر و مادرم برایم معین نموده بودند و نمی توانستم از آن عبور کنم. اگر این کار را می کردم گوشی تلفنم را می گرفتند و تنبیهم می کردند. آرتین برادرم را در اتاقش با ایکس باکس مشغول کردم و هدفون روی گوشش گذاشتم تا متوجه ورود غزاله نگردد.

غزاله آمد و با هم درمورد کار و مسافرت حرف زدیم. گفت: می خواهم برای ادامه تحصیل از ایران بروم من هم سوئد را به او پیشنهاد دادم و گفتم در تماس های بعدی اطلاعات کامل تر را می دهم.

آرمان درباره قتل، روایت جدیدی داشت که شاید بعد از آن باعث عصبانیت بیشتر خانواده غزاله شد؛ او گفت: غزاله را تا جلوی در خانه بدرقه کردم، اما همین که در را بستم صدای افتادنش را روی پله ها شنیدم. از ترس پدر و مادرم جنازه را به داخل خانه آوردم. فرش ها را کنار زدم و با دست خونی میله بارفیکس را برداشتم و به گوشه ای از اتاق پرتاب کردم. بعد جسد را با نایلون پوشاندم و در چمدانی که از انباری خانه آورده بودم گذاشتم و آن را به نخستین سطل زباله نزدیک خانه انداختم. بعد آمدم و لکه های خون روی پله ها و داخل را شستم.

با این وجود، دادگاه وقوع قتل از سوی آرمان را محرز دانست و حکم به قصاص او داد؛ حکمی که در دیوانعالی کشور هم تأیید و پس از اخذ حکم استیذان، به واحد اجرای احکام دادسرا ارجاع شد.

آرمان در این سال ها مشغول درس خواندن شد و با امید به نجات از قصاص، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد، اما تناقض گویی و ابهاماتی که از سوی او در فرایند تحقیقات و جلسات دادگاه مطرح شده بود اجازه نداد والدین غزاله از تصمیم خود منصرف شوند و همچنان قائل به قصاص آرمان هستند، اما در حالی که فقط چند ساعت به اجرای حکم قصاص باقی مانده بود، خانواده غزاله با مهلت یک ماهه به آرمان موافقت کردند.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7414

به "قصاص آرمان با مهلت یک ماهه خانواده غزاله به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصاص آرمان با مهلت یک ماهه خانواده غزاله به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید