قلعه زوروف روسیه؛ بنایی اسرارآمیز در سرزمین تزارها

به گزارش راه ساری، مهندس کنستانتین در سال 1806 قلعه زوروف در روسیه را برای تقویت راهروهای شمالی خلیج فنلاند ساخت و ویرانه اش همچنان بطور کامل پابرجاست. قلعه زوروف روسیه در سواحل دریای بالتیک واقع شده و در ابتدای قرن بیستم به انباری برای تخلیه مهمات و معادن دریایی تبدیل گشت. پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، تا مدتها این قلعه به عنوان یک سایت آموزشی نظامی بشمار می رفت تا اینکه، در سال 1970 یک فاجعه انفجاری روی داد و باعث شد تا برای چندین هفته اوضاع ناآرام گردد.

قلعه زوروف روسیه؛ بنایی اسرارآمیز در سرزمین تزارها

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پس از خاموش شدن آتش، قلعه زوروف همچون زیرزمینی غیرقابل تشخیص بود. در نهایت هم معلوم نشد چه موادی در آتش سوزی سوخته اند که این قلعه را به جهنم تبدیل نموده اند. همچنین باید بدانید که چنان شعله های آتش زیاد بودند که باعث ذوب آجرها شدند. با ما در این مقاله همراه شوید تا شما را بیشتر با قلعه زوروف روسیه آشنا کنیم.

حوادث قلعه

بسیاری از محققان بر این اعتقادند که روسها نوعی سلاح جدید را آزمایش می کردند که به احتمال زیاد، دارای فسفری با ترکیبات بالا مشابه پالم بود که در این صورت، می توانست دمایی بیش از 2000 درجه سانتیگراد را فراوری کند. این حرارت بقدری است که آجرها را ذوب کند. معمولا آجرها در آتش سوزی های معمولی ذوب نمی شوند، چرا که این امر نیازمند دمای کافی و طولانی حداقل 1800 در جه سانتیگراد هست.

نکته ای مهم این است که برای یک آتش سوزی ناشی از بنزین دمایی در حدود 1100 درجه فراوری می نماید و براساس نقل و قول هایی که درباره قلعه زوروف در روسیه وجود دارند، بعضی معتقدند این بنای تاریخی پر از روغنهای روان کننده، زباله ها و گند آب های کشتی همچنین مهمات دفن شده بود که بطور کاملا اتفاقی، توسط گردشگران بی دقت آتش زده شده و باعث نابودی قلعه گشت. حقیقت این ماجرا هرگز کشف نشد و هنوز هم مجهول هست.

معماری

از مشخصات این بنای تاریخی روسیه این است که دارای شکل قارچی با سقف منحنی بود. این طرحی جدیدی بود که کنستانتین زوروف برای اولین بار در روسیه عنوان نمود. او پیروز به استفاده از آسفالت به عنوان مصالح ساختمانی شد و در زمان او بود که کف این منطقه با محلول آسفالت طبیعی پوشش داده شد. لازم هست عنوان کنیم که قلعه زوروف روسیه یکی از جذاب ترین آثار این کشور بوده و هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به تماشای جذابیتهای خود دعوت می نماید.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری روسیه و لذت سفر به سرزمین روس هامنبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10878

به "قلعه زوروف روسیه؛ بنایی اسرارآمیز در سرزمین تزارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه زوروف روسیه؛ بنایی اسرارآمیز در سرزمین تزارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید