قمصر کاشان از زیباترین نقاط ایران

به گزارش راه ساری، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی کاشان تصمیم گرفتیم تا یکی از زیباترین نقاط ایران که یعنی قمصر کاشان که همواره بخاطر گلاب خوش عطر و بویش معروف بوده است به شما کاربران علاقمند به سفر و گردشگری معرفی کنیم پس در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره شهر مقصر کاشان بدانید

قمصر کاشان از زیباترین نقاط ایران

قمصر کاشان کجاست ؟

حتما برای شمای که به کاشان و استان اصفهان سفر می کنید این سوال پیش می آید که شهر قمصر کجاست ؟ و چگونه خود را به آنجا برسانیم ؟

در واقع شهر قمصر در شمال غرب استان اصفهان و جنوب شهر کاشان و آران و بیدگل بصورت دره ای شکل با ابعادی حدود 9 یا 5 کیلومتر است . که مکان دقیق این منطقه را میتوانید برروی نقشه مشاهده کنید

شهرت شهر قمصر به خاطر اعتبار و کیفیت گل محمدی و گلابش است که در تمام کشور و خارج از کشور نیز بدون شک حرف اول را میزند که علت اصلی آن آب و هوا و خاک مناسب است باعث روش گل های محمدی با مرغوبیت و عطر بالا می گردد . در بین سال های 1354 و 1352 یکسری از کارشناسان بلغارستانی با آنالیز گل محمدی قمصر ببا دیگر نمونه های همگون در دیگر نقاط کشور به این نتیجه رسیدن که کیفیت گل محمدی این منطقه بسیار بالاتر از دیگر نقاط کشور است به همین منظور بعضی از صنایع عطرسازی دنیا برای ساخت عطرهای خود از اسانس های گل محمدی این منطقه استفاده مینمایند.

در فصل بهار این منطقه به بهشتی مملو از گل های محمدی با چشم اندازی بینظیر تبدیل می گردد که گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید و استشمام عطر بی نظیر گل محمدی به مقصر کاشان سفر می نمایند، توصیه ما به شما علاقمندان به سفر و گردشگری این است اگر در فصل بهار قصد سفر داشتید بدون شک شهر مقصر کاشان میتواند یک گزینه عالی و متفاوت را برای شما رغم بزند.

مشاهده چشم انداز بی نظیر مزارع گل محمدی، استشمام عطر مدهوش نماینده آن، تنفس هوای مطلوب بهاری و تماشای آیین گلاب گیری در قمصر کاشان را می توان در زمره دوست داشتنی ترین و هیجان انگیزترین کارهایی قرار داد که هر گردشگر در بدو ورود به این سرزمین رویایی، با آن روبرو خواهد شد.

مقالات بیشتر درباره کاشان بخوانید :

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4686

به "قمصر کاشان از زیباترین نقاط ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قمصر کاشان از زیباترین نقاط ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید