لامپ ها را خاموش و آجر ها را روشن کنید

به گزارش راه ساری، شاید فکر کنید یک آجر کاری به غیر از نگه داشتن سقف و گرم کردن خانه انجام نمی دهد؛ اما تحقیقات نشان می دهد که ممکن است بتوانند کارکرد بیشتری داشته باشند.

لامپ ها را خاموش و آجر ها را روشن کنید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، به نظر می رسد آجر های قدیمی نمی توانند فناوری پیشرفته ای ایجاد نمایند، اما محققان ثابت کردند که این باور اشتباه است. گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن قصد دارند راهی برای برای تبدیل دیواره آجر ها به دستگاه های ذخیره انرژی پیدا نموده اند و از آن ها برای نیروبخشی به لامپ های LED سبز استفاده کردند. هدف آن ها این است که ببینند آیا می توان از آجر ها بعنوان نگهدارنده الکتریسیته استفاده کرد یا نه؟

این تیم با آجر های قرمز معمولی آغاز به کار کردند، سپس با پوشاندن آن ها توسط پلیمر پلی استایرن سولفونات (PEDOT) به آن ها قابلیت مضاعف دادند. این مواد از نانوالیافی درست شدند که درون ساختار متخلخل آجر ها قرار داشته و در نهایت آن ها را به یک اسفنج یونی تبدیل نموده است که انرژی را ذخیره نموده و آن را راهنمایی می نماید.

بطور ویژه، این آجر ها قابلیت تبدیل شدن به ابرخازن هایی را دارند که می توانند مقدار زیادی انرژی ذخیره نموده و سریع تر از باتری شارژ از دست بدهند. آن ها می توانند در کنار هم قرار بگیرند تا دستگاه های ذخیره انرژی کوچکتر یا بزرگتری بسازند. درنهایت کل دیواره با پوششی از اپوکسی پوشیده شده و برق را در درون خود نگه می دارد.

در آزمایش های اجرا شده، این گروه نشان دادند که یک آجر می تواند در 10 ثانیه 3 ولت شارژ شده و یک چراغ LED سبز را تا 10 دقیقه روشن نگه دارد. این سازه حتی در زیر آب نیز کار می نماید. این گروه گفت که آجر ها مانند سلول های خورشیدی می توانند به منابع تجدیدپذیر تبدیل شده و آرایه ای از سنسور های میکروالکترونیک و لامپ ها را راه اندازی نمایند. آجر های به عنوان ابرخازن ها نیز می توانند هزاران بار شارژ شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرند.

آجر های پوشیده از این پلیمر ها بلوک های ساختمانی ایده آلی هستند که می توانند انرژی لازم برای روشنایی اضطراری را فراهم نمایند. اتصال آجر های با سلول های خورشیدی این امر را محقق می سازد و هر 50 آجر می تواند برای 5 ساعت نور اضطراری را فراهم نمایند. این روش ساده و ارزان است و می توان آن را بر روی آجر های جدید و یا هنگام بازیافت نمونه های قدیمی پیاده کرد.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11156

به "لامپ ها را خاموش و آجر ها را روشن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامپ ها را خاموش و آجر ها را روشن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید