ماجرای جالب شکل گیری برند مرسدس بنز

به گزارش راه ساری، وقتی صحبت از خودروهای لوکس می گردد، مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی است که به ذهن خطور می نماید. نام این شرکت آلمانی همیشه با کیفیت و تجمل گره خورده و محصولات آن هواداران بی شماری در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران دارند. اما آیا تا به امروز فکر نموده اید که واژه مرسدس از چه زمانی و به چه علت به هویت این شرکت اضافه شده است؟

ماجرای جالب شکل گیری برند مرسدس بنز

در پاسخ به این سوال باید گفت مرسدس یک دختر 11 ساله بود که 120 سال پیش اسمش وارد صنعت خودرو شد. در دوم آوریل سال 1900، شرکت دایملر موتور (Daimler-Motoren-Gesellschaft) تصمیم گرفت محصولات خود را با برند مرسدس (Mercédès) عرضه کند. مرسدس فرزند تاجری به نام امیل یلینک (Emil Jellinek) بود. این تاجر اتریشی در زمینه فروش خودروهای فراوریی دایملر موتور و ثبت آنها برای مسابقات اتومبیلرانی فعالیت می کرد.

در زبان اسپانیایی مرسدس به معنای مهربانی و بخشش است. اولین خودرویی که شرکت دایملر موتور پس از دختر آقای یلینک راهی بازار کرد، مرسدس 35 PS نام داشت. این خودرو سال 1901 و در مسابقات هفتگی Nice نشان داد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. تکنولوژی های فراتر از زمان و طراحی ظریف و شیک از جمله دلایل استقبال زیاد از مرسدس 35 PS بود.

در گردهمایی پاریس اتومبیل در سال 1902، امیل یلینک عکس بزرگی از مرسدس را در غرفه دایملر آویخت و در همان سال این شرکت مرسدس را به عنوان نشانی تجاری ثبت کرد. یک سال پس از این اتفاق، تاجر اتریشی نام خانوادگی خود را به یلینک-مرسدس تغییر داد.

کانسپت مرسدس بنز ویژن سیمپلکس، این خودروی مفهومی به احترام مدل قدیمی 35 PS توسعه یافته و هدف از فراوری آن ایجاد ارتباط بین گذشته و آینده کمپانی است

پس از مرسدس 35 PS، حروف مرسدس با افتخار روی رادیاتور سایر اتومبیل های سواری شرکت دایملر نقش می بست. انتها در سال 1926، زمانی که دایملر و بنز با هم ادغام شدند، شرکت جدید با نام مرسدس-بنز به فعالیت پرداخت.

آنطور که مرسدس بنز اعلام نموده، این کمپانی تنها برند خودرویی است که نام آن ریشه در اسمی زنانه دارد. بتینا فتزر مدیر بازاریابی مرسدس بنز در این باره گفته بانوانی مثل مرسدس یلینک و برتا بنز از همان ابتدا داستان موفقیت کمپانی آلمانی را شکل داده اند. وی افزوده با طرح ابتکاری Shes Mercedes که در سال 2015 پایه گذاری شده، شرکت مرسدس بنز بیش از پیش به مشتریان زن خود احترام می گذارد. خانم فتزر اضافه نموده آینده مرسدس بنز ترکیبی جذاب از استفاده بهینه و تجمل خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

toure-kish.ir: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

3ye.ir: گلچینی از بهترین های وب

منبع: آی تابناک
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8601

به "ماجرای جالب شکل گیری برند مرسدس بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جالب شکل گیری برند مرسدس بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید