مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد

به گزارش راه ساری، آفرین امامی طی حکمی از سوی معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان سرپرست جدید کاخ گلستان منصوب شد.

مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد

چمدان: مراسم تودیع مسعود نصرتی مدیر پیشین کاخ گلستان و معارفه آفرین امامی به عنوان مدیر جدید این کاخ بدون حضور خبرنگاران ظهر امروز دوم مهر در مجموعه کاخ جهانی گلستان برگزار گردید. آفرین امامی نیز پیش از این مدیر موزه رضاعباسی بوده است.

مسعود نصرتی حدود چهار سال مدیریت کاخ گلستان را برعهده داشت.

به گزارش چمدان، کاخ گلستان تنها مجموعه ثبت جهانی پایتخت است که روند بی توجهی به بعضی ساخت و سازهای تجاری در حریم آن در سال های اخیر اعتراض کارشناسان میراث فرهنگی را موجب شده است.

خبرنگار چمدان سال گذشته از تخلفات در حریم کاخ گلستان به عنوان تنها اثر ثبت جهانی پایتخت و همچنین تخلفات شورای فنی تهران در این زمینه پرده برداشت. پس از گزارش های چمدان سایر حامیان و فعالان میراث فرهنگی نیز به این موضوع اعتراض کردند.

آخرین اظهارات مسئولان میراث فرهنگی در زمینه این تخلفات حاکی از معرفی متخلفان پرونده کاخ جهانی گلستان تهران (مجوز دهندگان ساخت وساز در حریم این بنا) به هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان (وزارت) میراث فرهنگی است. در پرونده مذکور موضوع اضافه ارتفاع بنا و بخش زیرزمین مجتمع تجاری در حریم کاخ گلستان مطرح است. مالک در این پرونده با استناد به مجوز قانونی (ارائه نقشه، مهر و امضای سازمان میراث فرهنگی) مدعی حق و حقوق شده است.

مجموعه کاخ گلستان با قدمتی بالغ بر 440 سال یکی از منحصر به فردترین مجموعه های تاریخی ایران است که دوم تیر 1392 خورشیدی و در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5389

به "مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید