مدینه زاید در یک نگاه

به گزارش راه ساری، مدینه زاید در امارت ابوظبی در امارات متحده عربی واقع شده است و با امکانات لوکس و فستیوال های سالانه می تواند اوقات خوشی را برای هر گردشگری رقم بزند.

مدینه زاید در یک نگاه

امارات فقط دبی و ابوظبی نیست؛ اگر می خواهید در تور امارات شرکت کنید، بهتر است با تمامی شهرهای آن آشنا شوید. مدینه زاید نیز یکی از شهرهای زیبای این کشور است.

مدینه زاید بزرگ ترین شهر و مرکز اداری الغریبه و همینطور بزرگ ترین منطقه در غرب کشور امارات متحده عربی است. این شهر در فاصله 170 کیلومتری جنوب غربی شهر ابوظبی و در 50 کیلومتری از ساحل خلیج فارس واقع شده است. این امارت در سال 1968 به وسیله شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاسیس شده است. این شهر آسیایی به خاطر وجود باشگاه الظرفه در لیگ دسته 1 این کشور (بالاترین سطح فوتبالی در کشور امارات متحده عربی) نیز معروف است و از این نظر جزو شهر های ورزشی امارت ابوظبی است. جمعیت این شهر طبق آمار سال 2005 معادل 29,095 بوده است.

میانگین دمای این شهر در طول روز 45 تا 52 درجه است و در سردترین فصل سال دمای آن از 20 درجه پایین تر نمی آید.در مدینه زاید می توانید به لطف وجود اسپاها، اقامتگاه ها و هتل های لوکس و مراکز خرید مجلل، یک تعطیلات باکلاس و لاکچری را تجربه کنید. از جاذبه های مدینه زاید می توان به فان سیتی (Fun City)، مرکز خرید سیتی مال (City Mall) و Hosp Adm اشاره نمود.

مسابقات شترسواری معمولا در روزهای آدینه بین ماه های اکتبر تا مارس برگزار می گردد. حدود 6 کیلومتری جنوب شهر، ایستگاه فراوری برق خورشیدی به نام شمس 1 واقع شده است که یکی از بزرگ ترین ایستگاه های خورشیدی دنیا به شمار می رود. فستیوال سالانه Al Dhafra که شامل نمایش شترهای زیبا، مسابقات و بازار سنتی می گردد. Mantiqa al-Sirra در شرق شهر قرار گرفته که بقایای یک قلعه گِلی-آجری است که سرامیک هایی با قدمت چندین قرن از آن پیدا شده است.

منبع: کجارو / / کجارو / lonelyplanet
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14495

به "مدینه زاید در یک نگاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدینه زاید در یک نگاه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدینه زاید در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید