مراسم سوگند ریاست جمهوری الجزایر این هفته

به گزارش راه ساری، یک روزنامه الجزایری از انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور طی هفته جاری خبر داد.

مراسم سوگند ریاست جمهوری الجزایر این هفته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی، مراسم عبدالمجید تبون به عنوان رئیس جمهور جدید الجزایر تا پایان هفته جاری انجام می شود.

پس از انجام این مراسم تبون اوائل هفته آینده در کاخ المرادیه حضور خواهد یافت تا وظایف خود را به عنوان رئیس جمهورالجزایر شروع کند.

تبون درحالی می خواهد مراسم تحلیف ریاست جمهوری را انجام دهد که احزاب و تشکلات سیاسی حرفه ای به همراه بخش قابل توجهی از مردم الجزایرانتخابات ریاست جمهوری قبول ندارند و با برگزاری تظاهرات گسترده مخالفت خود را با آن نشان داده اند.

الجزایری های مقیم سایر کشورها با تجمع در برابر مراکز دیپلماسی کشورشان ضمن حمایت از تظاهرات مسالمت آمیزهموطنان خود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با نامزدی عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه را محکوم کردند.

الجزایری های مقیم فرانسه دیروز از سراسر این کشور به پاریس آمدند تا با برپایی تظاهرات گسترده در این شهر مخالفت خود را با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نشان دهند. تظاهرکنندگان پرچم های الجزایر با خود حمل می کردند، با سردادن شعارهایی تعیین تبون به عنوان رئیس جمهور الجزایر را محکوم کردند.

این روزنامه الجزایری در خبر دیگری نوشت: علی بن فلیس رئیس حزب طلایع الحریات پیشقراولان آزادی در بین طرفداران خود گفت : تصمیم گرفته ام از فعالیت سیاسی کناره گیری کنم و مشعل آن را به دست جوانان دهم.

بن فلیس یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر بود که پنجشنبه 21 آذر ماه برگزار گشت.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7057

به "مراسم سوگند ریاست جمهوری الجزایر این هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم سوگند ریاست جمهوری الجزایر این هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید