مرگ هزاران شهروند یمنی به علت بسته ماندن فرودگاه صنعا

به گزارش راه ساری، بسته ماندن فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به جان باختن 32 هزار غیرنظامی نیازمند به درمان در خارج از یمن منجر شده است.

مرگ هزاران شهروند یمنی به علت بسته ماندن فرودگاه صنعا

شورای نروژی پناهندگان و سازمان جهانی کر امروز دوشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که محدودیت های اعمال شده بر حریم هوایی یمن از سوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی مانع از درمان هزاران غیرنظامی یمنی که احتیاج فوری به درمان در خارج از یمن دارند، شده است.

در این بیانیه آمده است: سه سال از بسته ماندن فرودگاه صنعا در برابر پروازها گذشته است و این بسته شدن فرودگاه که از نهم آگوست 2016 آغاز شده است به مرگ حدود 32 هزار نفر منجر شده است که به علت عدم امکان سفر به خارج برای درمان جان باخته اند. محدودیت های اعمال شده بر حریم هوایی یمن مبتلایان به بیماری های مزمن را برای درمان نجات بخش در خارج از کشور سخت می نماید. بستن ماندن فرودگاه صنعا مفهومش این است که تنها راه برای ساکنان صنعا و شمال یمن که احتیاج به درمان پزشکی در خارج از یمن دارند این است که خود را به عدن و سیئون در جنوب یمن و نزدیکترین فرودگاه برسانند و از آنجا سفر نمایند که این سفر 15 تا 24 ساعت زمان می برد و احتیاجمند عبور از راههای سخت و عبور از مراکز ایست بازرسی و خطوط مقدم جنگ است.

بیانیه مذکور تاکید می نماید: بسیاری مجبور به ماندن و عدم سفر از بیم بازداشت یا مجازاتی که بدان هنگام عبور از اراضی تحت کنترل طرفهای درگیر با آن گرفتار می شوند، هستند.

در این بیانیه از ائتلاف سعودی خواسته شده است که محدودیت های اعمال شده بر حریم هوایی یمن را بردارند و اجازه ورود اقلام پزشکی و سفر بیماران احتیاجمند به درمان در خارج را بدهد.

محمد عبدی مدیر شورای نروژی پناهندگان گفت: بسته ماندن فرودگاه صنعا سبب مرگ زود هنگام هزاران شهروند یمنی شده است. هیچ توجیهی برای ممانعت از خروج بیماران غیرنظامی برای ترک کشور به منظور درمانی که جان آنها را نجات می دهد، وجود ندارد. ، مهر

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4144

به "مرگ هزاران شهروند یمنی به علت بسته ماندن فرودگاه صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ هزاران شهروند یمنی به علت بسته ماندن فرودگاه صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید