مرگ 32 هزار بیمار یمنی در نتیجه محاصره فرودگاه صنعاء

به گزارش راه ساری، به گفته دو نهاد حقوق بشری، ائتلاف سعودی با محاصره حریم هوایی یمن تا کنون موجب مرگ 32 هزار بیمار یمنی شده است.

مرگ 32 هزار بیمار یمنی در نتیجه محاصره فرودگاه صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای پناهندگان نروژ و سازمان غیرانتفاعی مراقبت و تسهیل همکاری ها در بیانیه مشترکی محاصره هوایی یمن از سوی ائتلاف سعودی را موجب مرگ 32 هزار یمنی در سه سال گذشته اعلام کردند.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، در این بیانیه آمده است که محاصره حریم هوایی یمن مانع ارائه خدمات پزشکی به یمنی ها شده و از زمان بسته شدن فرودگاه صنعاء در نهم آگوست 2016 تا کنون نزدیک به 32 هزار بیمار یمنی به علت ناتوانی برای سفر به خارج از یمن به مرگ زودرس دچار شده اند.

این بیانیه اضافه کرد: محاصره یمن موجب شده است تا شناسایی بیماران نیازمند به معالجه در خارج از یمن سخت گردد و بسته بودن فرودگاه صنعاء، بیماران را مجبور می نماید تا از راه زمینی به عدن یا سیئون بروند که مسیری بس سخت و مخاطره آمیزی است که 15 الی 24 ساعت به طول می انجامد.

طبق این بیانیه، بسیاری بیماران از ترس بازداشت یا کشته شدن ترجیح می دهند تا قید سفر را بزنند و در منطقه خود بمانند.

این دو نهاد غیر انتفاعی در ادامه از دولت سعودی خواستند تا محاصره حریم هوایی یمن را سرانجام داده و اجازه انتقال لوازم پزشکی به یمن و همچنین انتقال بیماران به خارج از این کشور را صادر کند.

محمد عبدی مدیر شواری پناهندگان نروژ نیز به خبرگزاری آلمان گفت: تعطیلی فرودگاه صنعاء موجب مرگ هزاران شهروند شده است؛ گویا گلوله ها و بمب ها و گازهای کلر هنوز به اندازه کافی نتوانسته آن ها را بکشد.

او تأکید کرد که هیچ بهانه ای برای ممانعت از انتقال بیماران به خارج از یمن برای مداوایی که زندگیشان را نجات می دهد، وجود ندارد.

اعلام فوت نزدیک به 32 هزار یمنی به علت محاصره این کشور در حالی است که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت یمن که در تاریخ 29 اسفند سال گذشته اعلام شد، در چهار سال کامل تجاوزات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن، در مجموع 37 هزار و 822 غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، 12 هزار نفر کشته و 25 هزار و 741 نفر زخمی شدند. این آمار بدون شک تا کنون بسیار افزایش یافته است.

طبق آمار روزنامه واشنگتن پست در سوم آگوست 2018، به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ ها به نام ACLED، آمار کشته ها در جنگ یمن از 50 هزار نفر فراتر رفته است.

م

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4148

به "مرگ 32 هزار بیمار یمنی در نتیجه محاصره فرودگاه صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 32 هزار بیمار یمنی در نتیجه محاصره فرودگاه صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید