مسیلها و رودخانه ها در خوزستان سیلابی می گردد، سدها مدیریت گردد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اخطاریه ای خاطرنشان کرد: آنالیز آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی از اوایل یکشنبه هفته آینده تا اواسط سه شنبه هفته آینده خواهد بود.

مسیلها و رودخانه ها در خوزستان سیلابی می گردد، سدها مدیریت گردد

در این اخطاریه شرح داده شده است: طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است.

هواشناسی خوزستان در این اخطاریه اعلام نموده است که بیشترین شدت و حجم بارش ها از اواسط روز دوشنبه تا اوایل وقت سه شنبه پیش بینی می شود. بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمالی، شمال شرقی و شرقی استان برآورد می شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.

در ادامه آمده است: بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود. شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود. با توجه به حجم بارش ها و مدت زمان کوتاه آن به ویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم توصیه می شود از تردد غیر ضروری در راستا های کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری شود.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1159

به "مسیلها و رودخانه ها در خوزستان سیلابی می گردد، سدها مدیریت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیلها و رودخانه ها در خوزستان سیلابی می گردد، سدها مدیریت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید