مسائل معیشتی شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است

به گزارش راه ساری، عبدالرضا عزیزی در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: بیکاری و مسائل معیشتی مردم در سطح کشور و استان مسائل جدی ایجاد نموده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مسائل معیشتی شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است

وی گفت: با توجه به رکود و مسائل واحدهای تولیدی بسیاری از کارخانجات در حالت تعطیلی به سر می برند که این امر بر شمار افراد بیکار نیز می افزاید.

عزیزی افزود: با توجه به شرایط مالی کشور، بایستی زمینه های لازم برای ایجاد اشتغال در راستای کاهش نرخ بیکاری از سوی مسئولان ارشد کشوری و استانی فراهم گردد.

وی گفت: در حال حاضربه دلیل رکود مالی، بخش عمده ای از واحدهای تولیدی تعطیل و یا با ظرفیت کمتر از خود فعالیت دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر تزریق نقدیندگی با مدیریت درست از سوی دولت تاکید نمود و افزود: مدیریت درست نقدینگی سبب یاری به اقتصاد کشور، خروج از رکود، رونق بازار و ... می گردد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از جمله استان های دارای نرخ بیکاری بالا است، گفت: خوشبختانه در استان ظرفیت های خوبی در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعتی وجود دارد که با برنامه ریزی درست می توان در راستای اشتغالزایی از این ظرفیت ها به خوبی بهره مند شد.

عزیزی افزود: ایجاد اشتغال در بخش های مختلف مالی و کارگاههای کوچک و بزرگ برای جوانان جویای کار، نرخ بالای بیکاری در استان را کاهش داده و سبب توسعه ورونق مالی استان می گردد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: وجود شمار زیاد فارغ التحصیلان بیکار نیز از دیگر مسائل اساسی است که باید زمینه های اشتغال این افراد متناسب با دانش آن ها فراهم گردد.

وی افزود: یکی از تبعات بیکاری برای افراد جوان بی میلی آنها به ازدواج و یا ازدواج دیر هنگام است که با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و فراهم سازی بسترهای لازم می توان به این امر توجه داشت.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8291

به "مسائل معیشتی شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل معیشتی شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید